Geschil parkeerboete [Parkeerbedrijf]

Raftrommelmans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geschil parkeerboete [Parkeerbedrijf]

#1 , 12 feb 2020 11:46

Beste forum,

ik heb een geschil met Parkeerbedrijf over een parkeerboete. Ik parkeerde in Temse, stuurde een SMS volgens de info op de paal, het nummer was correct en ook mijn nummerplaat was correct. Ik ontving echter geen antwoord van de SMSdienst. Na een uurtje ga ik toch maar eens kijken op die parkeerpaal of er iets over een defect te zien was, maar dat was niet het geval. Er zat echter wel al een boete achter m'n voorruit.
Ik neem contact op met het emailadres dat op de bon stond om de situatie te schetsen, maar krijg daar enkel een standaard antwoord op terug. Er wordt in die mail gesproken over de voorwaarden en dat daar duidelijk in vermeld staat dat ik een antwoord SMS moet krijgen.
Ik ga op zoek naar een verwijzing naar die voorwaarden, constateer dat ik ze nergens kan vinden op de parkeerpaal. (Niet de voorwaarden en ook geen verwijzing naar waar ik die voorwaarden kan vinden). Ik neem foto's van de parkeerpaal en maak een antwoord-mail op waarin ik stel dat ik wel degelijk proberen betalen heb, dat de fout niet aan mij lag en dat ik niet kon weten dat er iets fout was.
Het enige antwoord daarop is een vrij korte mail waarin ze herhalen dat ze de retributiebon niet kunnen annuleren en dat die mail ook hun laatste schrijven zal zijn rond dit onderwerp.

Welke volgende stappen kan ik nog ondernemen? Aan welke stappen van de kant van Parkeerbedrijf kan ik me verwachten?

Vriendelijke groeten en alvast bedankt voor een antwoord,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 12 feb 2020 12:27

Welke volgende stappen kan ik nog ondernemen?
U kan proberen bij de bevoegde schepen van Temse
Of dat positief effect heeft, is niet te voorspellen

Sommige van die diensten vereisen voorafgaande registratie
Sommigen werk(t)en zelfs niet met elke provider
En er zijn meerdere van die bedrijven

Als gebruiker ontbreekt vaak goede informatie, zit u er mee te klungelen, systeemproblemen worden op de gebruiker afgewenteld, en daarvan wordt handig geprofiteerd.

Bij bedrijf dat u noemde -maar door mij weggebiept is- staat zelfs op hun website geen informatie hoe hun SMS-systeem werkt ...
Aan welke stappen van de kant van Parkeerbedrijf kan ik me verwachten?
Zie parkeerretributiereglement van Temse
Dat bepaalt wat er verder precies gebeurt

Doorgaans 1 of 2 aanmaningen, met extra kosten er bovenop


Uiteindelijk dagvaarding voor de Vrederechter , waar die parkeerbedrijven vaste klant zijn ...

Raftrommelmans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 feb 2020 19:10

Erg bedankt voor uw reactie. Ik heb alle mailverkeer met het bedrijf, mijn eigen fotomateriaal en een opname van hun huidige website. En ben er in deze instantie van overtuigd in mijn recht te zijn. Ik tracht contact op te nemen met de schepen, als dat geen positief gevolg krijgt, zie ik wel wat het vredegrecht brengt. Nogmaals bedankt.

Vriendelijke groeten,

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 12 feb 2020 23:00

als dat geen positief gevolg krijgt, zie ik wel wat het vredegrecht brengt.
Reken wel dat verliezen bij de vrederechter, een veelvoud duurder is dan de retributie betalen :!:

Reken op 300+ € tov vaak 19 of 25€ voor de retributie ...

U betaalt én de retributie, én de gerechtskosten, én de rechtplegingsvergoeding ...

Terug naar “Andere”