Beroep doen op Fedris voor mogelijke beroepsziekte?

Bowtie
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Beroep doen op Fedris voor mogelijke beroepsziekte?

#1 , 08 jan 2020 08:10

Goedemorgen,

Na veel zoektochten op Google helaas nog geen antwoord, vakbond heeft geen tijd om te helpen dus probeer ik het hier;
Ik moet binnenkort geopereerd worden i.v.m. carpaal tunnel syndroom. Dit heb ik vrijwel zeker door mijn werk opgelopen en nu kwam ik de site van Fedris tegen waar je een beroep kan doen op (extra?) vergoeding.

Nu is mijn vraag of dit op de een of andere manier in mijn nadeel kan zijn als ik zo'n aanvraag doe.
Nu begrijp ik ook niet 100% wat ik kan verwachten als het wel/niet wordt geaccepteerd.

Ik werk als arbeider en het is me uitgelegd dat ik de eerste 2 weken door de werkgever betaald word en dat daarna de mutualiteit het overneemt. Er wordt geschat dat ik voor 6 weken uitval.

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jan 2020 10:11

T.S., ik raad u aan om contact op te nemen met de sociale dienst van uw ziekenfonds. Zij zijn het best geplaatst om u de nodige uitleg te verstrekken en u desgevallend te begeleiden in uw aanvraag om erkenning beroepsziekte. Ook uw behandelende arts kan u hierin bijstaan.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”