Rental claimt oneerlijke schade voor de wagen

Stephth
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Rental claimt oneerlijke schade voor de wagen

#1 , 01 okt 2019 10:08

Beste

Ik heb vorige week 3 dagen een wagen gehuurd via Interrent in Spanje (doe ik elk jaar, dit jaar eerste keer via hun). We kwamen snachts aan, en de lobby in de hal gaf ons de sleutel. We gingen de wagen oppikken, het was snachts en in het wagenpark was het donker. We hebben de wagen gecontroleerd (moeilijk in het donker) , maar er was zoveel schade aan dat dit niet uit elkaar te houden was. Het schade rapport van de wagen bevatte zoveel kruisjes! Ik had al een voorgevoel dat hier iets niet mee klopte, en als er iemand aanwezig was had ik de wagen niet meegenomen.
Nu, wij hadden sowieso ons vervoer naar ons verblijf nodig, dus die wagen was enkel nodig om heen en terug te rijden en heeft daar geparkeerd gestaan. Bij terugkomst hebben we de wagen afgezet en sleutels in een depot moeten steken want er was niemand aanweizg. Al een uur later kreeg ik een mail dat de wagen schade bevatte, 4 krassen (waarvan ik zeker ben dat ze er al opstonden en de kruisjes waren ook op het schade rapport) van 150€ per stuk dus ik moet hoog in de 500€ betalen aan schade voor amper 3 dagen, op en af te rijden met deze wagen. Ronduit schandalig. Ik heb hun getelefoneerd, en kreeg een emailadres toegewezen. Hier heb ik mijn ongenoegen geuit en dat ik hier niet mee akkoord ga. Nu heb ik nog steeds geen antwoord, en de waarborg staat ook nog steeds vast. Ik lees echter nu in recensies dat er veel gevallen zoals het mijne zijn, en dat ze nooit terugmailen.

Nu is mijn vraag, wat moet ik hier verder mee? Wat kan ik doen als volgende stap?

Alvast van harte bedankt voor de feedback,

Steph

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 01 okt 2019 10:16

Waarborg op kredietkaart ?

Melden als fraude bij uitgever van de kaart

Stephth
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 okt 2019 09:38

Bedankt, ik heb meteen de kredietkaartfirma ingelicht.

Reclame

Terug naar “Andere”