Eigenaar hond

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

Re: Eigenaar hond

#16 , 22 sep 2019 19:09

#15 Blijf toch een beetje beleefd.

Ik meld toch ook dat ik van parketcodes niet op de hoogte ben. Franciscus vraagt al meermaals aan TS om de codes.
Als ik vind dat de politie laks optreed, heb ik het recht om dit melden. Op het juridisch forum worden tal van persoonlijke meningen weergegeven.

Ik zie toch ook geen reactie op het bezit van de hond, wat is hier dan het juridisch standpunt ?? Of telt de hond niet mee ? Is een gedeelte dat ik wel beantwoordde.

Ik zou u willen opmerken als alleen mensen met echte juridische kennis mogen antwoorden; zal het aantal leden drastisch dalen. De leden doen hun best om iemand ter wille te zijn. Doen zelf voor hen opzoekingen
( soms kruipt er veel tijd in ). En wat met ervaring en ondervinding op menig vlak.
Of is het forum enkel toegankelijk voor advocaten, notarissen en juristen ? Dan moet het in de algemene voorwaarden opgenomen worden.
TS zijn advocaat kan hem zelfs geen uitsluitsel geven of geruststelling ( veel zeggend ).

Misschien is politiereglementering en aanverwanten niet mijn sterke punt; maar ik kan u wel meedelen dat ik degelijk thuis ben in allerlei rechten en wetgevingen. Op die gebieden zal ik ook trachten een laagdrempelige bijdrage te leveren voor TS'ers.

Ook eens lezen of kijken : het overgrote gedeelte van de forumleden zijn juridisch NIET ACTIEF ( zoals ikzelf ).

Bovendien moeten de forum leden niet altijd akkoord gaan met elkaar, maar absoluut waardering opbrengen voor ieders bijdrage. Beleefdheid.
Iemand belachelijk maken op het forum is niet mijn doel en zal ik nooit doen ondanks ik soms een andere mening heb. Respect voor anderen.

P.S. ALS DE FORUM BEHEERDER/MODERATOR VINDT DAT IK HIER NIET THUIS HOOR; MAG HIJ MIJ GERUST SCHRAPPEN OP DIT FORUM.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 sep 2019 19:57

Wat hond betreft lijkt het me duidelijk bezit geld als titel van eigendom of er moet door de rechtbank anders over beslist worden.
Wat discussie betreft laat ons wachten tot TS een antwoord geeft op de gestelde vragen alvorens de discussie / antwoorden verder te zetten.
JurecaBE moderator

kelsey91xx
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#18 , 29 jan 2020 13:26

Sinds 2016 hebben wij een hond overgenomen van mijn vriend zijn broer.
Alle documenten zijn sindsdien aanwezig bij ons.
Eind 2017 begon de broer van mijn vriend ons te bedreigen, stalken, valse beschuldigingen etc.
Daarna viel hij ons kind lastig en nu is hij bezig om de hond van ons weg te trekken.
Hij heeft ondertussen al de chipnummer op zijn naam kunnen krijgen, hoe weten wij absoluut niet.
Ook stuurt hij wekelijks dreigementen, per sms en ook per brief via zijn 3de advocaat ondertussen.
Nu hebben wij een dagvaarding gehad voor naar het vredegerecht te gaan.
Wij bezitten nog steeds de hond, de papieren, bewijzen dat hij ze ook wel degelijk afgestaan hebben en in mei 2019 gestolen hebben met slagen en verwondingen.

Nu hebben wij schrik dat hij de aankoopfactuur zal vervalst hebben, documenten van dog id ook zal vervalst hebben etc. Dat maakt ons kansloos tegen hem.
Wij bezitten ze al meer dan 3 jaar. Is art 2279 hier van toepassing dan? Kunnen wij deze voorleggen aan de vrederechter?

Reclame

Terug naar “Andere”