Uitbetalen van verdelingsplan

JJan123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitbetalen van verdelingsplan

#1 , 01 aug 2019 11:42

Hallo iedereen,

Ik zou graag informeren naar opties in verband met het uitbetalen van een verdelinsplan. om even een tekening erbij te schetsen heel vlug, Er is een advocaat aangesteld voor mijn moeder ter afhandeling van een rechtszaak in verband met een verzekeringsmaatschappij die heeft moeten uitbetalen wegens een brand. De uitspraak gebeurde in 2015 en in 2017 kregen we het verdelingsplan. Daar heeft mijn moeder al een deel van het geld ontvangen maar moet zij reeds nog een heel stuk krijgen. Bij het verschillende keren contact op te nemen met de advocaat na het krijgen van het verdelingsplan stelde die mijn moeder gerust dat hij het die week zeker nog ging in orde brengen. Nu zijn we 2 jaar later, er zijn al verschillende keren aangetekend schrijven gestuurd en contact met de stafhouder is ook al geprobeerd geweest. Dit heeft niet veel opgeleverd.Het laatste telefonisch contact was 3 weken geleden toen hij zei dat hij het die week nog in orde ging brengen.

De vraag: wat zijn onze opties? gaan we bij een andere advocaat om een zaak aanhangig te maken, gerechtsdeurwaarder sturen,...

Mijn mama zit met haar handen in het haar omdat ze graag zou hebben dat de zaak zou afgerond worden, kunnen jullie enig advies bieden naar haar mogelijkheden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 aug 2019 11:54

Het lijkt me in deze situatie m.i. althans, goed om aan de uitbetalende instantie, in dit geval de verzekeringsmaatschappij op te vragen wanneer er welke bedragen zijn gestort. U kan de advocaat met deze stukken dan aanschrijven en te vragen om een definitieve afrekening te maken. Ik zou u willen aanraden om in deze zaak contact te zoeken met de juridische dienst van uw OCMW. Hij/zij kan u dan bijstaan om te interpreteren wat er precies is overeengekomen en welke stappen u best kan ondernemen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”