Problemen met originele documenten na aankoop motorhome ...

gitarista
Topic Starter
Berichten: 55

Problemen met originele documenten na aankoop motorhome ...

#1 , 21 mei 2019 18:30

Hallo,

Ik heb een nieuwe motorhome aangekocht bij een onderverdeler van de Belgische invoerder. De motorhome is geleverd en ik heb hem helemaal betaald. Een motorhome moet eerst naar de keuring voor je er mee mag rijden. Dit is gebeurd door de onderverdeler maar ik heb maar een keuringsbewijs gekregen voor 3 maanden omdat het gelijkvormigheidsattest een kopie is van het originele. Als ik de onderverdeler vraag wanneer het originele gelijkvormigheidsattest er zal zijn zodoende ik een keuringsbewijs voor 1 jaar kan verkrijgen, blijft hij in gebreke. Hij kan me niet zeggen wanneer dit er zal zijn en zegt dat het opgevolgd wordt. Om even concreet te zijn ... ik heb de motorhome van 12 april en heb nu een keuringsbewijs tot 11 juli 2019. Ik zou graag voor een lange periode vertrekken nu maar ik kan dus niet langer weg dan die datum want dan ga ik in de fout. Het komt er eigenlijk op neer dat ik gegijzeld wordt door de onderverdeler.

Ik heb gehoord dat het probleem zou komen omdat de invoerder de motorhome nog niet betaald heeft aan de Duitse fabrikant en deze het origineel gelijkvormigheidsattest achterhoudt ...

Wat zou ik kunnen ondernemen om die zaak zo spoedig mogelijk in orde te krijgen ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 21 mei 2019 23:13

Stel de onderverdeler ASAP aangetekend in gebreke.

Dat de invoerder het voertuig niet betaalt aan de fabricant, is HUN probleem.


Aflevering van het CoC is verplicht bij nieuwe voertuigen in Belgie :

https://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Vo ... ieuw_kopen

Reclame

Terug naar “Andere”