informatie dierenarts onderzoek

ageethtimmer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

informatie dierenarts onderzoek

#1 , 27 apr 2019 17:09

Op mijn vraag of ik de uitslag van een onderzoek kan krijgen,wordt niet geantwoord.Deze heb ik nodig i.v.m.een juridische kwestie.Mogen ze dit achterhouden?Wat is hierin mijn recht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 apr 2019 17:14

Hopelijk is het onderzoek voor uw huisdier geweest.
U heeft altijd recht op de uitslag van het onderzoek indien het uw dier is. U betaalt toch ook de dierenarts.
Zie niet in waarom dierenarts dit zou achterhouden. Ter plaatse gaan opvragen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 27 apr 2019 19:41

Mijn buikgevoel zegt dat het niet het dier van TS is

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 apr 2019 20:18

Mava105, dat is dikwijls dat forumleden moeten reageren op weinig of een tekort aan info bij de starter.
Wij zijn geen medium.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 27 apr 2019 20:21

En ook geen orakel.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

ageethtimmer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 apr 2019 12:31

Omdat de uitslagen van de onderzoeken de bewijzen zijn dat er grove nalatigheid s geweest en een verkeerde behandeling.De hond is hierdoor uiteindelijk geeuthaniseerd.

LeenW
Berichten: 12824

#7 , 28 apr 2019 12:38

Wiens hond is het en wie heeft de onderzoeken aangevraagd?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 apr 2019 12:43

Wiens hond is het en wie heeft de onderzoeken aangevraagd?

Indien u meer info moest verstrekken omtrent uw topic, kunnen de forumleden u zeker een zinnig
antwoord verstrekken.
Wat was de oorzaak van het onderzoek ?

ageethtimmer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#9 , 29 apr 2019 10:12

De reden van het onderzoek was een ernstig ziekbeeld,waarbij urine onderzoek is gedaan en daar uit kwam;bloed,bacterien,eiwit en verhoogde witte bloedlichaampjes,hoge koorts en versnelde hartslag..Er is ondanks mijn verzoek geen kweek ingezet en wat later bleek,de verkeerde antibiotica.Bij een spoed consult naar een andere kliniek enkele dagen later,werd eveneens nog de hoge koorts geconstanteerd en bij de echo bleek de lever onrustig.Na bloedafname zou er bloedonderzoek worden gedaan,wat uiteindelijk een breed beeld had kunnen geven,doch daar ik op dat moment niet over de gevraagde financiele middelen beschikte,werd het onderzoek uitgesteld totdat ik met geld aan kwam.Een dag erna werd de toestand kritiek en moest onverijld een dierenarts laten komen die constanteerde dat het een afgelopen zaak was.Gezien mijn overleg met diversen,is de uiteindelijke doodsoorzaak een sepsis,omdat de bacterie niet reageerde op de gegeven antibiotica.Ik heb de twee dierenartsen enkele keren per mail verzocht om de uitslag van de urine aan mij toe te sturen en van de echo.Bij de laatste heb ik al aangifte gedaan bij de politie,omdat men een zich heeft onthouden van de zorgplicht tegenover een doodzieke hond.Er wordt verder niet gereageerd op mijn verzoek betreft de informatie.

bosprocureur
Berichten: 6853

#10 , 29 apr 2019 10:25

Wat houdt dat precies in, die "zorgplicht tegenover een doodzieke hond" ?

En dan nog : "Na bloedafname zou er bloedonderzoek worden gedaan, wat uiteindelijk een breed beeld had kunnen geven, doch daar ik op dat moment niet over de gevraagde financiele middelen beschikte, werd het onderzoek uitgesteld totdat ik met geld aan kwam " .... Bent u dan niet zelf een deel verantwoordelijk voor het uitstel, dat u aanklaagt?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#11 , 29 apr 2019 11:09

Wat houdt dat precies in, die "zorgplicht tegenover een doodzieke hond" ?

En dan nog : "Na bloedafname zou er bloedonderzoek worden gedaan, wat uiteindelijk een breed beeld had kunnen geven, doch daar ik op dat moment niet over de gevraagde financiele middelen beschikte, werd het onderzoek uitgesteld totdat ik met geld aan kwam " .... Bent u dan niet zelf een deel verantwoordelijk voor het uitstel, dat u aanklaagt?
Ik kan Bosprocureur in theorie volgen. Maar een dierenarts is zoals een dokter gebonden om voorrang te geven aan de medische toestand van de patiënt,
hier de hond. Bij een dokter geldt de eed van Hypocrates.
Als ernstige dierenarts zou ik zeker de hond verder op een verantwoorde wijze hebben voortgeholpen. Dit ondanks topic starter op dat ogenblik niet over de geldelijke middelen beschikte. Men laat geen patiënten in de steek wegens tekort aan financiële middelen. Beroepsernst ????

De uitslagen van de testen, daar heeft hij recht op ( zeker als ze betaald zijn ).
Of hij kans maakt op een reële aanklacht; daar heb ik mijn twijfels over.
Als dierenliefhebber betreur ik deze gang van zaken ten zeerste.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 29 apr 2019 12:26

( zeker als ze betaald zijn ).
Gezien de financiële toestand van TS heb ik daar mijn twijfels over dat alle onderzoeken en behandelingen betaald waren op het ogenblik van zijn verzoek om de uitslagen.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#13 , 29 apr 2019 12:28

( zeker als ze betaald zijn ).
Gezien de financiële toestand van TS heb ik daar mijn twijfels over dat alle onderzoeken en behandelingen betaald waren op het ogenblik van zijn verzoek om de uitslagen.
Mava, dan vrees ik voor het bekomen van die resultaten. Een klacht zal toch tevergeefs zijn.

Terug naar “Andere”