aansprakelijkheid notaris

perrush
Topic Starter
Berichten: 27

aansprakelijkheid notaris

#1 , 09 apr 2019 15:52

Beste,

Wij hebben in oktober (eigenlijk reeds juni) bij de notaris onze EOT getekend met de vraag om zsm te scheiden. De notaris heeft deze pas op 14 jan ingediend. Hij was ons echter vergeten een blad te laten invullen waardoor de uiteindelijk indiening 2 weken later was. Het effectief inschrijven in het bevolkingsregisterer zal nu pas einde april kunnen gebeuren.

Ondertussen had ik wel een compromis voor een huis getekend welke mid april verloopt. Dit gaat dus op zijn minst ongemakken geven omdat ik nog niet gescheiden ben.

Mijn vraag : Kan je een notaris eigenlijk aansprakelijkstellen voor nalatenschap oid ? Zijn zij gebonden aan bepaalde termijnen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 apr 2019 00:09

denk niet dat je veel kan doen, als ex wil meewerken dan kan de koop waarschijnlijk wel doorgaan

perrush
Topic Starter
Berichten: 27

#3 , 12 apr 2019 10:09

Beste,

bedankt voor je reactie.

Aankoop huis geen probleem, mijn ex en ik hebben geen problemen met elkaar. dus dat zit wel goed. De hypothecaire lening zie ik wel aan me voorbij gaan en dat heeft wel wat meer implicaties. Gelukkig kan ik het bedrag wel zelf bij elkaar krijgen, maar leuk is iets anders.

Ik vind het gewoon onfatsoenlijk van een notaris om een dossier 3 maand te laten liggen terwijl er de uitdrukkelijke wens was zsm in januari te scheiden. Bovendien heeft hij dan nog verkeerde tijdslijnen doorgegeven waardoor ik pas op het moment de het zou ingeschreven worden in het bevolkingsregister te horen kreeg dat het nog 2 weken langer zou duren. Dit was 1 week voor te aankoop, veel te laat om nog op zoek te gaan naar een andere hypotheek.

En dit kan allemaal voor de riante som van €1600 ...

Maar zoals je zegt, ik heb er ook weinig hoop in dat je hier een zaak van kan maken. Zal alleen mijn gedacht eens zeggen en daar zal ik het mee moeten doen.

mvg
Stefan

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 12 apr 2019 17:40

en noteer intussen misschien dat eventuele nalatigheid iets is waar een notaris verantwoordelijk zou kunnen zijn, maar voor een nalatenschap... :shock: ?

perrush
Topic Starter
Berichten: 27

#5 , 13 apr 2019 11:32

????

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 13 apr 2019 13:58

In uw eerste post vraagt u of u de notaris kan verantwoordelijk stellen voor nalatenschap of iets dergelijks. En dat was wellicht niet echt uw bedoeling.

Terug naar “Andere”