Verzekering sluit mijn zoon uit

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

Re: Verzekering sluit mijn zoon uit

#16 , 18 apr 2019 22:31

Klopt, heb ze nu een mail verstuurd met de opzegging en dat ik niet akkoord ga.
De vervaldatum van m'n contract is 11/06.

Morgen stuur ik dezelfde brief aangetekend naar de verzekeraar.

Klopt, normaal gezien kon mijn zoon de wagen gebruiken, maar die wordt nu uitgesloten omdat hij van verzekering veranderde en omdat hij veel ongevallen had de laatste 5 jaar. ( totaal 3, waarvan 2 in fout en dat 2000 euro gekost heeft de verzekering)

De bijvoegsel die ze verstuurd hadden heeft een ingangsdatum van 09/04/2019 en einddatum van 10/06/2020. Terwijl mijn vervaldatum 11/06 is.

Hopelijk ben ik nog niet te laat met de brief.

Ik kreeg deze week wel een aangetekende brief dat mijn nieuw contract loopt tot 10/06/2020 en dat ze het contract erna niet zullen verlengen. Ik weet nu natuurlijk niet of dit over het oude of nieuwe gaat.

Ik heb ervoor geen aangetekende brief gekregen, wel een gewoon brief met het nieuw contract dateerd op 09/03/2019.

Op het contract staat er wel:

Opgemaakt in 2 exemplaren op 08/03/2019:
Door de premie te betalen, erkent de verzekeringnemer kennis te hebben genomen van de pre contractuele documenten en van ons belangconflictenbeleid en aanvaardt hij/zij de voorwaarden van het contract.

Ik heb de brief niet aangetekend gekregen op die datum, enkel een brief deze week. Dus ik veronderstel dat de datum dat deze brief ingaat deze week is. Want ik lees dat ik maar 1 maand tijd heb om van verzekering te veranderen als ze een brief sturen. (aangetekend? )
Leuven the place to be!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#17 , 21 apr 2019 09:49

Even om jullie op de hoogte te houden.

Gebeld naar AG insurance, ze zeiden dat wij hen telefonisch hadden gezegd dat wij een opzeg hadden gevraag en dat ons contract op vervaldatum eindigt.

Omdat wij geen aangetekende brief hebben gestuurd, hebben wij gevraagd of ze dit via mail konden bevestigen.
Contractnummer + dat contract wordt opgezegd op vervaldatum.

Dit werd gebeurd. Ons contract zal dus vervallen ( bewijs => MAIL )

Deze mail werd doorverstuurd naar de andere verzekeraar, deze zal dinsdag hopelijk nieuw polis starten en vanaf de vervaldatum zullen wij bij een nieuw verzekeraar zitten!

Prijsverschil 500 euro!
Wij betaalden nu 970 euro en zullen bij andere verzekeraar 490 betalen. (mede omdat ons krediet, bedrijf, etc ook bij hen zit.)
Leuven the place to be!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 apr 2019 10:10

Dit is goed nieuws voor u
Toch opletten met prijs verschil in auto verzekeringen.

Eens zeer goed de polissen vergelijken, want appelen en peren is niet het zelfde fruit .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”