aannemer komt bewust niet opdagen

teneinderaad1
Topic Starter

Re: aannemer komt bewust niet opdagen

#31 , 01 jan 2015 15:27

Zal nu dus ff afwachten en eventueel al andere dakwerkers contacteren zodat ik iets achter de hand zou hebben.... We zijn echt ten einde raad,alles schuift op,iedere keer als het regent is het ellende troef...... Wat gebeurt er als de dakwerker bijv niet reageert op een aangetekend schrijven en de werken dus niet start,maar bijv al benodigdheden (op maat) heeft aangekocht om mijn werkuit te voeren?

Is allemaal zo in gewikkeld!Oprechte dank voor jullie steun en hulp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#32 , 01 jan 2015 15:57

Dan moet hij ze maar komen plaatsen als hij zijn geld wil. In deze zeker niet te snel betalen. Moesten de werken ooit klaar raken, laat hem dan op zijn beurt even lang op zijn centen wachten als jijzelf hebt moeten wachten.

teneinderaad1
Topic Starter

#33 , 01 jan 2015 21:02

Da waren we al van plan Mava. We willen eigenlijk gewoon dat ons dak zo vlug mogelijk toeligt,maar aangezien hij maar alleen werkt heeft hij toch een week droog weer nodig. En +5gr(volgens hem 15gr) . Het is de voorbije 4maanden bijna telkens zo een weer geweest,echt gewoon om gek van te worden. Iedere dag dat we verliezen is extra huur dat we moeten betalen. Die zal ik zeker,is me gelijk hoe,terug proberen te krijgen. En eventuele morele schadevergoeding,want dergelijke situaties zijn allesbehalve gezond voor je gezondheid,relatie en dergelijke. En telkens maar weer de andere aannemers verwittigen dat het dak binnen 2 weken zal toeliggen,heb zo al enkele keren mogen de boel verzetten hoor.

Ik las hier ook iets over een minnelijke schikking... Dan moet hij ook wel bereid zijn om daarmee in te stemmen. Een dading heet dat had ik gelezen...

of mss es bij de bouwunie mn licht opsteken..

:-(
:-(

Reclame

mava105

#34 , 02 jan 2015 08:57

Ook voor andere dakwerkers moet het droog weer zijn en geen vorst. Indien hij 15 ° moet hebben, kan hij zeker de helft van het jaar niet werken.
Indien het weer de enige reden is van zijn wegblijven, denk er dan aan dat het weer voor alle dakwerkers hetzelfde is, en dat die dan ook zullen moeten wachten op beter weer.

chantika

#35 , 02 jan 2015 09:26

Zeker eerst beslissing van de rechter of schikking afwachten alvorens een andere dakwerker te vragen. Ook de andere aannemers die moeten komen niet elke week hun planning laten veranderen. Als ze dan toch moeten komen zouden die in plaats van de arbeiders wel eens hun kat kunnen sturen. Indien toch een andere dakwerken schriftelijke afspraken in verband met de garantie, duur wan de werken, begin werken,en de prijs maken.

En moet de architect al die dingen niet regelen? Meeste architecten werken met betrouwbare aannemers die de planning nauwgezet opvolgen.

mava105

#36 , 02 jan 2015 10:28

Indien hij 15 ° moet hebben, kan hij zeker de helft van het jaar niet werken.
.
Vandaag in "De Standaard" De gemiddelde temperatuur is maar 4 maanden per jaar boven de 15 °. Mijn schatting was dus te laag.

teneinderaad1
Topic Starter

#37 , 02 jan 2015 12:03

Zeker eerst beslissing van de rechter of schikking afwachten alvorens een andere dakwerker te vragen. Ook de andere aannemers die moeten komen niet elke week hun planning laten veranderen. Als ze dan toch moeten komen zouden die in plaats van de arbeiders wel eens hun kat kunnen sturen. Indien toch een andere dakwerken schriftelijke afspraken in verband met de garantie, duur wan de werken, begin werken,en de prijs maken.

En moet de architect al die dingen niet regelen? Meeste architecten werken met betrouwbare aannemers die de planning nauwgezet opvolgen.
Architect volgt de werken op maar zegt dat het bij alle dakwerkers ellende troef is,en dan zeker bij deze die alleen werken. Droog weer en 15gr moet volgens onze dakwerker voor een week lang zijn.... Niet serieus dus,hij lacht ermee!

Iedere dag volg ik het weer nauwgezet en hoop dat het niet regent. Ondertss tikken de dagen maar voorbij

De plaatsing van de ramen is al verschillende keren uitgesteld,nu komen ze volgende week toch plaatsen omdat ze niet kunnen blijven staan bij de ramenboer. Hopelijk lopen ze geen schade op.....

Comité Shit

#38 , 02 jan 2015 12:19

Aangezien U geen contract heeft getekend zijn er geen tijdslimieten vastgesteld. De werken dienen wel binnen een aanvaardbare termijn worden uitgevoerd, maar dat is wel een heel rekbaar begrip. En de aannemer kent natuurlijk OOK de klappen van de zweep. Via een minnelijke schikking kan U dat samen met de aannemer wel laten vastleggen op voorwaarde dat deze komt opdagen. Op de architekt zou ik maar niet te veel rekenen dat ik van U was. U kan natuurlijk altijd een rechtsprocedure inspannen maar dat kan héél lang getrokken worden. A propos, lijdt U i.v.m. deze zaak verliezen?
Dura lex, sed lex

teneinderaad1
Topic Starter

#39 , 02 jan 2015 21:17

Comité shit,daar zeg je het,een aanvaardbare termijn.... Ergens aan beginnen in juli(1dag) en dan nog 2keer een dagske komen voortdoen(in september ene en in december ene),is dat een aanvaardbare termijn? En als het van hem afhangt zal er in maart-april nog steeds niks veranderd zijn!

Of wij verlies lijden,iedere dag/week/maand dat we niet kunnen verder doen in ons huis,betalen we extra huur in ons huurhuis,dus maandelijks zijn dit heel wat verloren eurokes..... Ik had tss Kerst en nieuwjaar allerlei werken voorzien,wat heb ik nu gedaan?Niks,Nada

Franciscus

#40 , 02 jan 2015 21:45

Wat en hoe u had moeten/kunnen reageren is hier al meermaals uitgelegd.
Dus doe dat ... en u hebt een advocaat laat die nu de nodige druk ( brieven) schrijven.

teneinderaad1
Topic Starter

#41 , 03 jan 2015 12:08

Dank Franciscus,het zal nu nog ffkes afwachten worden en kijken of er enige vorm van reactie komt! Ik houd jullie op de hoogte

mava105

#42 , 03 jan 2015 12:35

het zal nu nog ffkes afwachten worden
Maar waarom altijd dat weer uitstellen hier? Je ziet zelf tot waar je al gekomen bent

redak

#43 , 03 jan 2015 13:05

het zal nu nog ffkes afwachten worden
Maar waarom altijd dat weer uitstellen hier? Je ziet zelf tot waar je al gekomen bent
@mava105 : je moet de tegenpartij nu ook wel de tijd geven om te antwoorden of actie te ondernemen !! In de posts is te lezen dat de nodige stappen genomen werden op 30/12/2014, we zijn nu pas 3/1/2015.

teneinderaad1
Topic Starter

#44 , 03 jan 2015 16:10

Zoals redak aangeeft,ik zal de tegenpartij de tijd geven om actie te ondernemen of om te antwoorden. Als ik tegen 9/01 nog niks gehoord heb(komt overeen met 10 werkdagen) dan volgt er verdere actie. Ze geven nu natuurlijk voor de komende dagen redelijk veel regenweer heb ik gezien.... Pfffff

teneinderaad1
Topic Starter

#45 , 05 jan 2015 02:37

Zit nogmaals met een vraag,zou ik de opgelopen schade dat ik tot nu toe heb beter laten vaststellen door een gerechtsdeurwaarder of zo? of heeft dit geen nut? Mijn houtwerk staat helemaal nat en vertoont schimmel... Alsook de 'waterwerende multiplex' dat de dakwerker heeft geplaatst begint op te zwellen door te lange blootstelling aan regenweer....

Terug naar “Andere”