Wifi hotspot thuis

Redrum

Re: Wifi hotspot thuis

#31 , 26 apr 2013 16:19

Ik blijf bij mijn originele idee dat ik betaal voor een service en als iemand anders die dienst ook wil, dan moet hij zich ook maar een abonnement aanschaffen.
Wel, voor een service waarvoor je toch een forfaitair bedrag per maand betaalt en maar een fractie van de tijd daadwerkelijk benut, vind ik dat een zeer egoïstische instelling.
lol en dus omdat we het niet benutten, moeten we het maar even delen met de rest die dan om het toch door te trekken, te "gierig" is om zelf een abbo te nemen?
En dan nog ongevraagd.

Waarom nog een bus-, fitness- of dierentuinabbonnement nemen bv? Er zijn er immers heel veel die maar een fractie van de tijd benut worden. :roll:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#32 , 26 apr 2013 16:31

. Als je snel je emails wil lezen, de busregeling wil opzoeken of een kaartje van de omgeving van Google Maps wil afhalen, dan wil je direct op het Internet kunnen. Als je eerst daarvoor de logingegevens van je provider moet opzoeken om dan van zo'n hotspot gebruik te kunnen maken, dan wordt het al zeer omslachtig (wie kent die dingen immers van buiten?).
Gebeurt normaal gezien automatisch. Nog nooit problemen mee gehad (laptop, tablet of smartphone).
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook

#33 , 21 mei 2013 16:02

Vind dat de meeste reacties niet on topic zijn. Het staat iedereen vrij om iets wat van hem of een dienst waar men zelf voor betaald gratis weg te geven, tenzij men zich contractueel tot het tegendeel verbonden heeft. Vind dat TS nobele bedoelingen heeft. Volgens de redeneringen van sommige mensen hier mag ik geen vrienden meer uitnodigen om hier voetbal te komen kijken, zij moeten immers zelf maar een tv-abonnement kopen... Of zouden overheden moeten opdraaien voor verkeersovertredingen van alle burgers, zij stellen immers de weg ter beschikking waardoor het mogelijk gemaakt was een verkeersovertreding te maken...

Ik kan TS alleen maar aanraden om zijn netwerk ter beschikking te stellen. Ikzelf deed het in mijn vorig appartement ook, met gunstige ligging ook (nu woon ik ik een woonbuurt waar alle buren al internet hebben, paar honderd meter van haltes en pleintjes. Niet echt nuttig dus.). Apart netwerk op dezelfde router, maar op een apart subnet. Indien je verbond met mijn netwerk (essid: "gratis wireless") dan kwam men op een landingspagina waar je op een knopje moest drukken om je akkoord te verklaren met mijn voorwaarden: "Dit netwerk is gratis, maak er gebruik van. De gebruiker van dit netwerk is zelf als enige verantwoordelijk voor alle inbreuken op het recht of de wetten van eender welke jurisdictie. De beheerder van dit netwerk is niet verantwoordelijk voor enige schade die voortvloeit uit het gebruik van dit netwerk, noch de al dan niet beschikbaarheid ervan. U gebruikt dit netwerk volledig op eigen risico en u dient zelf voor de nodige beveiligingsmaatregelen t.o.v. virussen, spam, worms, enz. te voorzien." Ik had er wel logins op zodat ik kon bijhouden of niemand er misbruik van de bandbreedte maakte, maar dat hoef je niet te doen. Had er QoS op zodat mensen zelfs konden downloaden, maar na bepaald aantal bandbreedte werd hun snelheid teruggeschroefd naar een lagere snelheid en ook al de trafiek van mijn eigen private subnet, op een apart essid, had altijd voorrang op de openbare trafiek (met pf op openbsd). Zo bleef de kostprijs voor mij minimaal.

Heb daar indertijd meermaals een fles wijn en lovende woorden voor ontvangen. o.a. Van een student die zijn thesis op hun eigen netwerk niet meer kon uploaden omdat een kotgenoot heel de limiet erdoor gedraaid had; hij kon het wel via mijn wireless.

Reclame

Hawkee

#34 , 21 mei 2013 18:08

Ikzelf deed het in mijn vorig appartement ook, met gunstige ligging ook (nu woon ik ik een woonbuurt waar alle buren al internet hebben, paar honderd meter van haltes en pleintjes. Niet echt nuttig dus.). Apart netwerk op dezelfde router, maar op een apart subnet. Indien je verbond met mijn netwerk (essid: "gratis wireless") dan kwam men op een landingspagina waar je op een knopje moest drukken om je akkoord te verklaren met mijn voorwaarden: "Dit netwerk is gratis, maak er gebruik van. De gebruiker van dit netwerk is zelf als enige verantwoordelijk voor alle inbreuken op het recht of de wetten van eender welke jurisdictie. De beheerder van dit netwerk is niet verantwoordelijk voor enige schade die voortvloeit uit het gebruik van dit netwerk, noch de al dan niet beschikbaarheid ervan. U gebruikt dit netwerk volledig op eigen risico en u dient zelf voor de nodige beveiligingsmaatregelen t.o.v. virussen, spam, worms, enz. te voorzien." Ik had er wel logins op zodat ik kon bijhouden of niemand er misbruik van de bandbreedte maakte, maar dat hoef je niet te doen. Had er QoS op zodat mensen zelfs konden downloaden, maar na bepaald aantal bandbreedte werd hun snelheid teruggeschroefd naar een lagere snelheid en ook al de trafiek van mijn eigen private subnet, op een apart essid, had altijd voorrang op de openbare trafiek (met pf op openbsd). Zo bleef de kostprijs voor mij minimaal.
m.a.w. meer werk:
- linkpagina voor akkoord maken
- downloads van anderen in de gaten houden
- kostprijs minimaal proberen te houden
Van een student die zijn thesis op hun eigen netwerk niet meer kon uploaden omdat een kotgenoot heel de limiet erdoor gedraaid had
bij de meeste providers als je boven het limiet zit ga je gewoon op een lagere snelheid, en zou je nog steeds kunnen down-of uploaden.

het voordeel van hotspot/fon is vooral dat het gebruik makkelijk is voor aanbieders/gebruikers.
eenmaal dat de dienst geactiveerd is bij je provider en app gedownload hebt, zie ik niet in wat er nog makkelijker kan zijn dat dit.
aanbieder hoeft niets in de gaten te houden of meer werk te hebben en in geval van problemen (illegale downloads, misbruik e.d.) sta je dan ook een stuk verder aangezien dan kan aangetoond worden wie de gebruiker is, gebruiker kan dan gratis de wifi gebruiken van de aanbieder.

k.b.

#35 , 23 mei 2013 13:59

lol

Meelezen uit de krant van de man die naast je op de trein zit is dan ook diefstal ?

Anyway ... het aantal particuliere "onbeveiligde" netwerken is heel klein geworden ... en met de huidige smart-phone rage dien ik mij uperhaupt niet meer te verlagen tot dergelijk verwerpelijk gedrag ...

k.b.

k.b.

Terug naar “Andere”