Heb ik nu een probleem?

Vincentm
Topic Starter

Heb ik nu een probleem?

#1 , 31 aug 2010 03:00

Ik heb in mei 2009 gekozen voor een zelfstandige activiteit. Van januari tot mei had ik als privé persoon niet zoveel inkomsten (een kleine 650 E per maand).
Om de start van mijn bedrijf te bekostigen heb ik beroep gedaan op familie die mij regelmatig geld toestopten. Dit gaat om leningen die we enkel mondeling besproken hadden.

Mijn probleem nu is dat ik bij de berekening voor het jaar 2009 meer uitgegeven heb dan mijn inkomsten van dat jaar waren. Mijn boekhouder vraagt mij dan ook om bewijzen binnen te brengen voor die extra uitgaven.
Wat ik wel kan doen is afschriften van familieleden binnenbrengen die opnamen bewijzen van hen. Men gaf mij cash geld, dus het bewijs dat ze dit aan mij hebben doorgegeven kan ik niet leveren. Ook komt erbij dat het ook om geld gaat die in 2008 opgenomen werd als spaargeld.

Om het verhaal niet te lang te maken, wil ik graag weten wat mij nu te wachten staat. Mag ik nu een controle verwachten en wordt heel mijn boeltje doorgelicht? Moet ik belastingen betalen op het niet te bewijzen gedeelte?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
digits

#2 , 01 sep 2010 10:33

Men gaf mij cash geld, dus het bewijs dat ze dit aan mij hebben doorgegeven kan ik niet leveren. Ook komt erbij dat het ook om geld gaat die in 2008 opgenomen werd als spaargeld.
Als je hen een papier laat ondertekenen dat ze dat cash gegeven hebben, dan zou er toch geen probleem mogen zijn ? Je ouders gaan dan wel eventueel moeten uitleggen hoe zij aan dat geld geraakt zijn.

Reclame

Terug naar “Andere”