Ouders dreigen met mij uit het huis te zetten

SquizoO
Topic Starter

Ouders dreigen met mij uit het huis te zetten

#1 , 23 aug 2010 20:28

hallo,

ik ben michael ( 18 ) en de laatste weken dreigen mij uit het huis te zetten
bij het minste wa ik doe of nie wil doen of te traag doe zeggen ze da ik op een dag zal thuis komen en dat men valiezen aan de brievenbus staan
en ze zeggen ook da ze me mogen weigeren als ik hoge school wil gaan doen en dat ik da allemaal alleen moet betalen

nu is mijn vraag mag dit ?

( dan weet ik wat ik kan doen moes het zo zijn of wat mij te wachten staat )

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 aug 2010 21:10

hallo,

ik ben michael ( 18 ) en de laatste weken dreigen mij uit het huis te zetten
bij het minste wa ik doe of nie wil doen of te traag doe zeggen ze da ik op een dag zal thuis komen en dat men valiezen aan de brievenbus staan
en ze zeggen ook da ze me mogen weigeren als ik hoge school wil gaan doen en dat ik da allemaal alleen moet betalen

nu is mijn vraag mag dit ?

( dan weet ik wat ik kan doen moes het zo zijn of wat mij te wachten staat )
1) Nee, ze mogen je niet uit je huis zetten. Ze kunnen het natuurlijk altijd doen, hou daar rekening mee. Anderen kunnen antwoorden wat je dan het best doet, contact opnemen met het OCMW zal sowieso een deel daarvan zijn.
2) hogeschool weigeren kan niet indien je een normaal studietraject hebt (dit kan inclusief een jaar opnieuw doen zijn). Indien ze dit niet willen betalen,kan je hen dat doen verplichten.

Los van al dit kan je misschien best eens naar een CAW gaan om met een jeugdwerker (JAC?) te bespreken hoe je met je ouders kan omgaan.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 aug 2010 10:40

Correct.
Wapen u door kennis te verwerven van wat mag of niet mag.
Gezien u er woont en gedomicilieerd ben kan enkel een rechter u daar buiten zetten.
geloof me dan moeten er wel redenen voor zijn ter zitting.
Dus tegensprekelijke argumenten waar beide partijen hun argumenten kunnen naar voor brengen.

Als er echter PV's zouden zijn van geweld tgo een van de partijen kan het mogelijk wel wat korter en bij hoogdringendheid ( IFG- POS) en art 223 BW.

PS in principe is uw kamer gezien meerderjarig exclusief van u.
Labgs de andere kant het niet houden aan redelijke huisregels is contraproduktief

Reclame

Terug naar “Andere”