Diabolo taks

digits
Topic Starter

Diabolo taks

#1 , 28 jul 2010 17:24

Hallo iedereen,

vandaag onderstaande tegengekomen:

Sommige treinreizigers kennen het misschien al, maar de nmbs heeft agelopen jaar de Diabolo taks ingevoerd: http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/diabolo/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

In praktijk betekent het dat je voor de bestemming Brussel Nationale Luchthaven extra moet betalen. Tot zo ver irritant, maar niet echt een probleem.

Mijn vraag:
mensen die een go-pass kopen, moeten hier nog eens extra voor betalen (2.5 eur vanuit gent bvb). Nu, een gopass laat toe om van station naar station te rijden (uitgezonderd grenspunten, staat zo ook op het ticket) tegen een vaste prijs. Ondanks deze omschrijving moet voor bestemming luchthaven toch extra betaald worden. Is dat geen bedrieglijke reclame of iets anders ?

Follow-up question: mijn gopass is van oktober 2009, vóór dat de diabolo taks ingevoerd werd, kan ik dan weigeren om dit te betalen ?

Ik wou gewoon even mijn frustratie uiten, en was nieuwsgierig of hier juridisch iets over te zeggen valt :)

Greetings,
digits

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 28 jul 2010 18:31

Ik dacht dat Luchthaven ook een grenspost was. Toch , wie verder gaat verlaat het land. Zou dat niet de reden zijn?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Vandebos

#3 , 28 jul 2010 20:03

En wie dat op de luchthaven werkt?

Bovendien, één van de rechtstreekse treinen die ik dagelijks kan nemen om me naar mijn werk te begeven stopt in Zaventem NL. Is die halte dan niet opgenomen in mijn abonnement?

Reclame

Drone

#4 , 28 jul 2010 20:20

Ik dacht dat Luchthaven ook een grenspost was. Toch , wie verder gaat verlaat het land. Zou dat niet de reden zijn?

de grens is pas aan de douane posten, niet aan het station )

Terug naar “Andere”