Briefwisseling geheim?

Hummingbird
Topic Starter

Briefwisseling geheim?

#1 , 24 jul 2010 11:24

Hallo,
Ik weet niet onder welke categorie ik deze vraag kan stellen, dus plaats ik ze hier maar.
Mijn moeder heeft recht op alimentatie, dewelke mijn vader vroeger betaalde wanneer hij daar zin in had.
Daardoor bouwde hij systematisch een achterstand op. Mijn moeder heeft daarop opdracht aan een gerechtsdeurwaarder gegeven om het laatste vonnis te laten betekenen en uit te voeren.
Uiteraard tekende mijn vader verzet aan, wat werd afgewezen door de beslagrechter. Hiertegen gaat hij nu in beroep.
Hij eist bij monde van zijn advocaat dat mijn moeder alle briefwisseling met de gerechtsdeurwaarder overlegt. Kan hij dit zomaar eisen?
Valt dit niet onder briefgeheim. Welke argumenten gelden hier tegen?
Alvast dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jul 2010 13:22

Welke reden wordt opgegeven om deze briefwisseling over te leggen?

Men kan argumenteren dat deze briefwisseling valt onder het beroepsgeheim van de gerechtsdeurwaarder.

Hummingbird
Topic Starter

#3 , 24 jul 2010 14:32

Volgens de advocaat van tegenpartij zou mijn moeder de gerechtsdeurwaarder bevolen hebben om meer in te houden dan verschuldigd was. De afrekening was echter in het dossier in eerste aanleg ingevoerd.
Daarom eist hij overlegging van alle correspondentie.
Volgens mij valt dit inderdaad ook onder beroepsgeheim en vertrouwelijkheid tussen advocaat/gerechtsdeurwaarderd en client.

Tegenpartij eist eveneens schadevergoeding omdat zijn goede naam bij zijn werkgever geschaadt zou zijn, maar bewijst nergens schade en is zelfs op brugpensioen.
Er zijn nog wel meer wilde beschuldigingen, maar die konden in eerste aanleg weerlegd worden.
Tegenpartij geeft overigens expliciet toe dat er een achterstand was ten tijde van de aanzegging van het derdenbeslag.

Reclame

Terug naar “Andere”