#3 , 13 aug 2024 15:25
Ik zal de kwestie hier uiteenzetten: Ik verkocht op een online veiling een Nederlandse verkoper een antiek beeldje, dat nauwkeurig werd beschreven in de kavel advertentie. Het beeldje (van een aap) had een gaatje in het midden, dat diende om er een koordje door te halen. (om een lang verhaal kort te maken: het betrof een antiek en zeer zeldzaam kleding accessoire). Door middel van het koordje in het gaatje kon men het destijds aan een riem ophangen.
Het object was getaxeerd op een waarde van 900 euro en de koper had het geluk om het te winnen voor een fractie van die waarde, namelijk 300 euro. Tegelijk met de zending ontving hij van mij een vriendelijke bedankbrief plus een klein (maar aardig) geschenkje
De koper ontving het object in goede staat (precies zoals het was beschreven) en liet weten dat hij het mooi vond en wilde houden MAAR tegelijk (zonder waarschuwing of klacht vooraf) publiceerde hij meteen een openbare (dus voor iedereen zichtbare) review waarin hij mij er van beschuldigde hem het object niet compleet te hebben geleverd... Hij was er stellig van overtuigd dat er op de plaats van het gaatje een mannelijk lid (jawel: een penis!) hoorde te zitten, die ik dus volgens hem niet mee had opgestuurd...!!!
In hoofdletters schreef hij dat ik een ONBETROUWBARE VERKOPER ben bij wie het STERK IS AF TE RADEN TE KOPEN...
Laster en eerroof dus aangezien zijn beschuldiging (dat ik hem had opgelicht) 100% aantoonbaar onjuist was en dus vroeg ik mij af (omdat hij zei dat hij de review onder geen enkel beding zou verwijderen) dat als ik hem voor de rechtbank wilde slepen, waar zo'n zitting zou moeten plaatsvinden, hier bij ons of in Nederland? (en ja ik ben een professionele verkoper en hij/zij is particulier: de persoon bedient zich van initialen en wil niet eens de voornaam prijsgeven...!)