Zaak op naam zoon.

MichelleHHN
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Zaak op naam zoon.

#1 , 10 aug 2021 13:58

Hallo,

Ongeveer 2 jaar is mijn ex een zaak begonnen. Omdat hij en zijn partner toen onder collectieve schuldenregeling vielen hebben zij aan mijn zoon gevraagd om de zaak op zijn naam te zetten en te beginnen. Ondertussen hebben ze de zaak op hun eigen naam.

Ondertussen blijven hier wel facturen binnenkomen op naam van mijn zoon, zelf al brieven van advocaten.
Mijn zoon heeft zelf een aantal maanden niet kunnen stempelen omdat de zaak op zijn naam stond en hij had eigenlijk helemaal niets met de zaak te maken, dus geen inkomsten, aankopen, winst en/of verricht werk enz...

Nu doet zijn vader of het allemaal niet zo erg is en zegt dat mijn zoon zich niets van die facturen moet aantrekken...

Wat kunnen wij eventueel doen om toekomstige facturen op zijn naam te vermijden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 10 aug 2021 14:00

Wat voor zaak en hoe zijn de aandelen verdeeld?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 10 aug 2021 14:44

Ondertussen hebben ze de zaak op hun eigen naam.
Kijk dat om te beginnen al maar eens goed na:
of het inderdaad gebeurd is
of het om exact dezelfde firma gaat
of uw zoon inderdaad geen firma op zijn naam meer heeft staan

En sinds wanneer de zaak overgegeven is, en hoe precies
(wat is voorzien voor uitstaande schulden, nog uit te voeren betalingen , ...)

Ondertussen blijven hier wel facturen binnenkomen op naam van mijn zoon, zelf al brieven van advocaten.
Uw zoon kan zeker verantwoordelijk zijn voor de facturen die terugslaan op de periode dat hij die zaak had, tenzij daar een regeling voor is getroffen.

Facturen en brieven van advocaten negeren is zo ongeveer het stomste wat je kan doen
Het zal enkel erger worden ...

Reclame

Terug naar “Andere”