Aansprakelijkheid huisdier

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Aansprakelijkheid huisdier

#16 , 31 aug 2018 13:26

Mensen die dieren gelijlwaardig als mensen beschouwen, zijn niet goed bij hun hoofd. Als ik op straat met de wagen een ongeval NIET kan vermijden, maar ik moet kiezen tussen het doodrijden van een dier of het doodrijden van een mens, is de keuze HEEL snel gemaakt, hoor!

Dit wil uiteraard niet zeggen dat je niet met het nodige respect en liefde met dieren moet omgaan en dat dieren geen recht zouden hebben op een mooi leven zonder afzien of lijden. Maar dit is nog iets anders dan dieren op gelijke hoogte stellen met mensen of hen gelijkwaardig bschouwen.

Maar bon, terug naar de zaak hier. Een vraag die ik al in de eerste reply zou verwachten, maar nog altijd neit gesteld is: Wat staat er op papier over de afspraken? Indien niets, kan de TS ook niets claimen en enkel eisen dat de eigenaar de katten terug komt ophalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6836

#17 , 31 aug 2018 13:53

OK, en onderstaande zal me niet in dank afgenomen worden.

TS kan ook het kattenbaasje op de hoogte brengen dat hij, bij gebrek aan regeling binnen de vijf dagen, de katten naar een asiel brengt. Een echte dierenliefhebber zal dan wel wakker worden zeker ?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#18 , 31 aug 2018 14:05

Eerstens Gebruiker21 : uw eerste paragraaf heb ik geen bezwaar op, ondanks dieren heel belangrijk zijn voor mij. Paragraaf 2 : zou ik eens willen bekijken hoe personen die dieren mishandelen tegenover hun medemens staan.
Bosprocureur : De dame wil de poezen niet dumpen, of naar een asiel brengen. Heeft geen schriftelijke verklaring van de vriendin. Misschien een tussenkomst van de dierenbescherming vragen om de katjes te behouden. Er bestaat tegenwoordig ook een politie-inspecteur voor dierenbescherming. Of om raad vragen aan de dierenarts; die weten dikwijls wat gedaan in zulke gevallen.
Het ergste is dat die vriendin geen dieren verdient, en deze ook zal verwaarlozen.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 31 aug 2018 14:11

Paragraaf 2 : zou ik eens willen bekijken hoe personen die dieren mishandelen tegenover hun medemens staan.
Het tegenovergestelde is echter ook mogelijk: Ik ben nog werkzaam geweest in het jeugdwerk en heb ooit een situatie geweten waar de ouders meer aandacht aan hun honden schonken dan aan hun kinderen, die effectief emotioneel en fysiek verwaarloosd werden. De honden kwamen echter niets te kort. Om maar te zeggen...

Dus laat de discussie alla "wie van dieren houdt, houdt ook van mensen", AUB achterwege, want dat slaat op niets. Het cliché van de psychopatische schurken in films met een kat op de arm is niet altijd fictie...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38479

#20 , 24 sep 2018 12:36

Vraag is zijn de dieren gechipt is nog steeds niet beantwoord.
Via dat kan politie / dierenarts naam en gegevens eigenaar achterhalen.
Via politie / asiel kan dan laatste adres eigenaar achterhaald worden. In principe is er in elke politiezone een inspecteur die zich let dierenwelzijn bezighoudt ...
Vriendin via AS in gebreke stellen ..naar laatst gekend adres een brief..indien terugkomt naar gemeente en daar adres vragen gezien u een ingebrekestelling wil opsturen ( zal zeker gaan bij schriftelijk contract) . Anders via Pv en politie.

adizal

#21 , 24 sep 2018 13:58

Zijn de katjes gechipt ? Zo nee, en je wil ze houden op jouw naam, laat ze chippen, En laat ze dan maar zeggen dat het haar katten zijn....

Terug naar “Andere”