Huurhuis door zoon over laten nemen

maevegter
Topic Starter

Huurhuis door zoon over laten nemen

#1 , 25 mar 2009 11:20

Ik heb een huurhuis geschikt voor 1 of 2 personen ook is er huursubsidie op verkrijgbaar.

Ik wil gaan samenwonen en dus dit huis aan mijn zoon laten hij is 22 en heeft een eigen inkomen, de woningbouw zegt dat dit niet kan, ondanks dat hij staat ingeschreven als woningzoekende, ook is mij gezegd dat ik van hem geen medehuurder kan maken, dat terwijl de belastingdienst hem dus wel zo ziet ik krijg hier elk jaar een belastingaanslag over , hij wordt namelijk geacht om mij maandelijks een vergoeding te betalen, sorry maar dit rijmt niet echt.

Ik wil dat mijn zoon mijn huurhuis overneemt, hoe moet ik te werk gaan? :?:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 mar 2009 11:54

Woningbouw heeft een wachtlijst die ze dienen te respecteren.

Wat eventueel mogelijk is is dat u uw zoon naar woningbouw stuurt met het bericht dat hij niet meekan als u verhuist en dat hij dan zonder onderdak zou komen te staan. ( Dan kan hij misschien op de dringende lijst komen te staan)

Is misschien wel wat gesjoemel,maar als woningbouw springt tijdens verkiezingsperiodes op brieven van politici dan kunnen ze misschien ook uw zoon wat helpen. (Hij kan zelf ook een lokale politicus die een stekje heeft in de lokale verkiezingen gaan opzoeken en dit spel meespelen..)

Reclame

Terug naar “Andere”