Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Raadpleeg steeds een erkend raadsman of vakspecialist. De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
centralBro
Topic Starter
Berichten: 1

125 euro administratiekosten?

#1 , 2 weken 5 dagen geleden (02 okt 2017 05:59)

Beste,

Ik heb net een factuur gekrijgen van de school van mijn zus. Blibjkbaar is er nog een factuur van 2016 (82.5 euro) en een andere factuur van 2017 (59 euro) zijn onbetaald. Deze twee is 141.5 euro samen. Factuur staat dat er nog een administratiekosten is toevoegd en dat is nog 125 euro ekstra. Kan dat? Ik heb geen herinnering factuur gekrijgen en om eerlijk te zijn, betaal mijn alle facturen dat ik krijg. Wat kan ik doen? Ik ga zeker dit factuur betalen maar kan ik het terugkrijgen?

Bedankt

Reclame

mava105
Berichten: 13737
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 2 weken 5 dagen geleden (02 okt 2017 09:29)

Iemand heeft dat moeten opzoeken, bijhouden en u aanschrijven. Die persoon moet betaald worden en ook het gebruik van hun PC en printer, als ook de eventuele postzegels. Die vallen niet gratis uit de lucht. :(

reintje
Berichten: 68

#3 , 2 weken 5 dagen geleden (02 okt 2017 09:42)

@Mava, sorry, maar 125 euro? Is dat er niet een beetje over?
@CentralBro, ik raad je aan van eerst contact op te nemen met de school. Soms valt er wel over dat bedrag te praten, zeker als je zegt dat je geen herinnering hebt gekregen.

Lanox
Berichten: 2918
Juridisch actief: Nee

#4 , 2 weken 5 dagen geleden (02 okt 2017 09:53)

mava105 schreef:Iemand heeft dat moeten opzoeken, bijhouden en u aanschrijven. Die persoon moet betaald worden en ook het gebruik van hun PC en printer, als ook de eventuele postzegels. Die vallen niet gratis uit de lucht. :(

Dat is een veronderstelling die u maakt.
Om een idee te geven hoe het er vandaag soms aan toe gaat: De school van mijn zoontje steekt de rekeningen gewoon in de boekentas van de leerlingen. Met andere woorden, men draagt de verantwoordelijkheid over op een kleuter van 6 jaar. Dat men dit doet om kosten te besparen en dat scholen het vandaag de dag financieel niet makkelijk hebben kan ik goed begrijpen. Maar mocht het ooit zover komen dat we hierdoor een faktuur "missen", moet men ook niet proberen af te komen met bijkomende administratiekosten.

scorpioen
Berichten: 7459
Juridisch actief: Ja

#5 , 2 weken 4 dagen geleden (02 okt 2017 10:49)

Juridisch kan je alleen maar verplicht worden die administratiekosten te betalen als je ooit iets getekend hebt (schoolreglement?) waarin vermeld staat dat deze kosten verschuldigd zijn bij wanbetaling.
Betaal gewoon de factuur, zonder die kosten, en deel aan de school mee dat je nooit een herinnering kreeg en dat je niet akkoord gaat om deze kosten te betalen.

Terug naar “Andere”