Politierechtbank wegens ontbreken keuringsbewijs

cdep@telenet.be
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Politierechtbank wegens ontbreken keuringsbewijs

#1 , 13 jul 2017 09:02

Wij zijn een klein bedrijfje met 2 camionnetjes.

Recentelijk is één van mijn collegas met een van deze voertuigen op de openbare weg geflitst geweest .... reden : geen geldig keuringsbewijs sinds 2011.

Bij nazicht is idd gebleken dat het keuringbewijs ontbrak ... laatste keuring is gebeurd in 2010 !! En geloof me, dit is puur uit vergetelheid .. zeker niet opzettelijk.
Zijn dan ook onmiddellijk naar keuring gegaan, waardoor we terug volledig in orde zijn.

Gisteren dagvaarding van de politierechtbank ontvangen .. mijn patron moet in oktober voor de politierechtbank verschijnen.

Iemand enig idee wat de rangorde van boete hiervoor is ?

Alvast dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 13 jul 2017 09:09

7 jaar vergetelheid? normaal krijg je elk jaar een uitnodiging om de wagen te laten keuren.

wat u riskeert:

- een gevangenisstraf van 8 dagen tot 3 maanden;
- en een geldboete van 1100 tot 11.000 euro.

gelukkig haalt de politie u nu uit het verkeer want als u een ongeval veroorzaakt, zal de verzekeraar zich terugtrekken en vallen al de kosten op de eigenaar.

cdep@telenet.be
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jul 2017 09:27

Dank voor uw reactie

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 13 jul 2017 10:13

Ik heb € 750 moeten betalen. Ik was vergeten om, na een rode kaart en nazicht in de merkgarage, naar de keuring te gaan. Zaterdag tegengehouden, maandagochtend meteen naar de keuring geweest -probleemloos goedgekeurd- en meteen, zoals ze gevraagd hadden, naar de politie voor controle keuringsbewijs. Gevolg : politierechtbank Antwerpen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jul 2017 10:21

In de politie zone waar ik woon plukken ze u uit het verkeer en ze vergezellen u tot het keuring station en als dit gesloten is zet men een wielklem, tot de dag dat het terug open is, en zij vergezellen u tot aan de poort, en dan krijg je u papieren terug !

Zij nemen geen risico op ongevallen, want dan begint de miserie.

ik rijd vanaf 1963 met een wagen, en met veel oude wagens en nog nooit heb ik dit vergeten, raar dat men dit kan vergeten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 13 jul 2017 10:53

"denlowie" is geheelonthouder; hij vergeet nooit iets.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

jef007
Berichten: 1679

#7 , 13 jul 2017 11:52

""vergeten""

laat me niet lachten!!

u dacht er ook niet aan als u uitnodigingen kreeg voor uw andere voertuigen? en ook niet als de autokeuring al één ter sprake komt op TV of in de krant?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”