Aan de gegeven informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

skabalie
Topic Starter
Berichten: 178

Aan de gegeven informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

#1 , 27 mei 2017 18:39

Hi,
sorry, als het in de verkeerde rubriek staat.
Op diverse apps, en mails, kom je meer en meer de volgende zin tegen:

Aan de gegeven informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Welke juridische waarde geeft deze zin in vooral mails? Moet ik dan eigenlijk begrijpen, dat deze mail enkel ter informatie is, en geen juridische waarde?
Of geeft deze tekst zelf geen juridische waarde?
Of anders,
Kan ik ontkomen aan informatie die ik in mijn mail geef, als ik mijn mail eindig met: aan de gegeven informatie kunnen geen rechten worden ontleend?
Zo kan iedereen mails beginnen sturen, met deze zin, en dat je met deze mails niet meer bent dan een vodje papier.
Indien dit zo is, dan zal ik ook iedere mail automatisch deze zijn laten toevoegen, als ik er dan niet meer verantwoordelijk voor ben.
Maar misschien zijn er, die meer over de juridische waarde van deze zin iets zinnigs kunnen zeggen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 27 mei 2017 20:46

Als iemand stuurt dat je op iets recht hebt, en zijn informatie zou verkeerd zijn, kun je dat niet gebruiken om u rechten op te eisen.
Zo stelt iemand zich veilig met de gegeven informatie. Dit betekend niet dat het fout is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Andere”