Wie kan mij raad geven, aub

Memeke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wie kan mij raad geven, aub

#1 , 01 apr 2016 22:30

Hallo;
Vorig jaar heb ik mijn kleindochter geholpen met het betalen van haar belastingen van ongeveer 1600 €. Ze heeft me mondeling beloofd, om mij de som terug te betalen dit jaar.

Doordat ze dit jaar een teruggave krijgt van de belastingen, zou ze me het terug kunnen betalen, maar ze weigert. Wat kan ik juridisch doen en of ik op enige mogelijke manier kan onderhandelen?
.
Ik heb bewijs van de betaling naar de belastingen; omdat het via mijn rekening is gegaan.

Groetjes,

Jean

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 apr 2016 22:42

Niet veel gezien de afspraak alleen mondeling was.
Wat kan u doen ... het gesprek met haar opnemen. Gezien u zelf deelneemt is dat legaal. Op die wijze hebt u een (kleine) kans voor de vrederechter gezien bedrag onder de €1860 is.
Er is ook de de gedingbeslissende eed. Burgerlijk Wetboek :Art. 1358. De beslissende eed kan worden opgedragen omtrent alle geschillen, van welke aard ook.
(Al moet ik hier eerlijkheidshalve bijschrijven dat onze prof burgerlijk recht erbij vertelde dat er dan ' bij zijn weten er nog nooit zoveel gelogen werd in de rechtbank')

Reclame

Terug naar “Andere”