leerkracht verbintenizzenrecht in de fout??

den deze 2010
Topic Starter

leerkracht verbintenizzenrecht in de fout??

#1 , 05 jan 2016 11:23

ik zal hier even een zituatiezchetz moeten doen maar vooreerzt; excuzez voor mn "z", dit iz uit geloofzovertuiging dat ik dit doe.

nu volg ik momenteel rechtzpraktijk in avondzchool en voor het vak burgerlijk zeminarie had ik zamen met een medeztudent een taak te maken waarin we 2 cazuzzen moezten uitwerken; 1 over overmacht, de ander over zcheiding van goederen.

om een lang verhaal kort te houden: vanaf 16-11-2015 waz ik afwezig wegenz ziekte (ik heb een herzenzchudding opgelopen door zlaag te krijgen van 5) en op 17-12-2015 krijg ik opeenz van de leerkracht te horen dat ik er alleen voor zta om die taak verder af te werken aangezien zij onz gezplitzt had van die taak omdat ik ziek waz.

nu in verband met die taak had ik zéker meer dan de helft voor mijn rekening genomen aangezien mijn collega er niet al te veel van znapte en had mijn collega beloofd deze verder af te werken en door te zturen zodat wij die zamen konden verdedigen op 6-1-2016.

uiteindelijk heeft zij gewoon gelogen tegen de leerkracht ivm onze zamenwerkerking (zij beweerd dat ik bepaalde documenten niet heb doorgeztuurd die zij nodig had voor de afwerking, dit terwijl deze reedz van voor mijn voorval in haar bezit waren (reedz van 13-11-2015) en heeft de leerkracht duz bezloten onz te zplitzen waardoor mijn collega een eigen taak moezt inleveren en ik ook opeenz. dit laatzte wizt ik paz tegoei de 17de december.

nu vind ik het vooreerzt zeer ztraf dat een leerkracht burgerlijk recht dit heeft toegeztaan in de zin van: dit waz een wettelijke verbinteniz tuzzen mij en mijn collega en zij heeft die zonder wederzijdze toeztemming ontbonden, mij niet eenz geïnformeerd op het moment zelf.

tevenz vind ik het niet kunnen dat ik nu opeenz toch een volledige taak moet afgeven, dit terwijl mijn gedeelte van de taak er reedz op zat.

omwille van de nog zteedz aanwezige neveneffecten van die herzenzchudding, heb ik hier dan ook nietz voor kunnen doen en vind het allemaal een beetje raar dat ik nu duz gebuizd zal zijn op een vak waar ik voorheen goed tot zelfz heel goed voor bezig waz volgenz diezelfde leerkracht, niet wetende of ik volgend jaar de mogelijkheden ga hebben dit vak opnieuw te doen.

mijn excuzez voor deze lange uitleg, maar ik heb echt zin om mijn leerkracht verantwoordelijk te ztellen voor haar daden, namelijk het onwettig ontbinden van een wettige verbinteniz en dit door maar 1 partij te aanhoren en deze dan nog te geloven.

met vriendelijke groeten en bedankt voor de tijd en moeite

Dieter

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 05 jan 2016 11:44

Uit geloofsovertuiging geen "s" typen? Dat moet u mij toch eens uitleggen?

Dus u hebt morgen uw verdediging en u heeft wegens medische redenen niets voorbereid?
Dat is geen enkel probleem, u kan uitstel vragen voor deze opdracht dmv een simpel dokterbriefje.

Als u zin hebt om een leerkracht aan te klagen voor kunt u dit gerust doen. Maar voor degelijke belachelijke zaken vrees ik dat u het deksel op de neus zal krijgen. Kunt u bewijzen dat u reeds veel werk gedaan heeft voor de vorige opdracht? En dat dit werk wel degelijk door u is verricht?

U weet reeds sinds 17/12 dat u de opdracht alleen moet afwerken. En u heeft nog geen protest ingediend?

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 05 jan 2016 11:46

Geloofsovertuiging of niet. Gelieve leesbaar te schrijven en dus in het Nederlands volgens de normale normen.

.neggelpo liw reih sleger negie njiz neeredei sla dreecilpmoceg taw lew neredna roov nevel teh tdrow srednA

Reclame

Terug naar “Andere”