Wij kregen een brief van een advocaat van eigenaar X, die het volgende schrijft: "mijn cliënte is eigenares van de woning gelegen te .... te AALST.
Deze eigendom paalt aan de eigendom gelegen te .... die toebehoort aan Y. De afsluiting tussen beide eigendommen, bestaande uit betonplaten, is sterk beschadigd en wordt weggedrukt door 2 hoogstammige esdoornbomen die zich bevinden op de eigendom van de tegenpartij, juist naast de afsluiting. Deze bomen staan overigens veel te dicht bij de perceelgrens..."enzovoort

Nu weet ik dat het huis van Y te koop staat. Er woont momenteel niemand in en de bomen waarover hij het heeft staan er al zeker meer dan 20 jaar (de tijd dat wij er gewoond hebben) en toen stonden ze er al... Dus wie weet hoe lang staan die er al? Onze andere buur spreekt over meer dan 30 jaar...? Kunnen wij dit achterhalen? Moeten wij die bomen wegdoen?
De eigenaar X wil ons ook de betonnen muur,die als afscheiding dient,laten betalen omdat deze scheurt, maar deze is volgens mij gemeenschapppelijk? Wat zegt de wet hierover? Moeten wij instaan voor het herstel van de afsluiting en het rooien van de bomen?
Dringend antwoord gevraagd aub, want wij moeten binnenkort naar de Vrederechter...
[/b]