#1 , 20 nov 2014 13:49
Op 10 maart jl. brengen wij onze wagen binnen voor groot onderhoud bij de garagist. Na ophaling, valt de wagen 9 km verder stil, motor geblokkeerd. Het probleem ligt waarschijnlijk bij de hydraulische klepstoters. Garage meteen aansprakelijk gesteld en na lange tijd geen reactie van hem ontvangen te hebben, onze juridische bijstand ingeschakeld. Momenteel is de expertise gebeurd, door onze partij en de tegenpartij. Oordeel is dat er wel degelijk iets fout gelopen moet zijn bij het laatste onderhoud. Dit werd in september uiteindelijk beslist. Nu zijn we wel nog geen stap verder. Nog altijd geen herstelling van de wagen en nog altijd geen verdere reactie van de tegenpartij na verschillende aanmaningen. Er werd een advocaat aangewezen door onze verzekering, maar deze slaapt volgens mij ook recht. Hij wacht nog altijd op het expertiseverslag. Bestaat er geen termijn waarin dit verslag afgeleverd moet worden en bestaat er überhaupt geen termijn waarin wij onze auto terug mogen verwachten? Wij zijn nu meer dan 8 maanden verder, fout is bewezen, ik weet niet hoe we dit snel kunnen afhandelen. De herstelling van de wagen kost 7000 euro, hierbuiten hebben we nog heel wat extra kosten gemaakt en we hebben ook nog eens recht op dervingskosten. Dit bedrag loopt ook aardig op, ondertussen zitten we al aan 6000 euro. Dit is toch ook nadelig voor te tegenpartij. Wat kunnen wij doen om dit proces te versnellen? Kan de tegenpartij dit zomaar zo lang rekken?