Hallo,
Recentelijk ben ik door mijn familie 'gecolloqeerd' geweest. De reden was een overmatig alcoholgebruik bij het innemen van medicatie voor bloedverdunners. Als gevolg werd mijn bloedstolling extra dun waardoor ik dus 'een gevaar was voor mezelf'. Vrederechter is bij me thuis geweest en een colloqatie van 5 tot 40 dagen uitgeroepen en ik moest worden opgenomen in een phychiaterische instelling. Hier werd ik door verschillende phychiaters onderzocht en beiden zijn tot de conclusie gekomen dat 'opsluiting' niet nodig was. Ik ben uiteindelijk na 20 dagen ontslagen geweest uit het ziekenhuis maar moest nog worden opgevolgd door een phychiater. Bij mijn ontslag in het ziekenhuis en na mijn eerste opvolgingsgesprek was duidelijk dat de colloqatie op zich sterk overdreven was (is me door 2 phychiaters bevestigd). Nu heb ik een paar vraagjes aangaande deze colloqatie :
- Komt het feit dat ik gecolloqeerd ben geweest op mijn strafblad ? Heb ik dus nog een blanco getuigschrift van goede zeden en gedrag ?
- Indien dit op mijn strafblad zou komen, kan ik daar iets laten aan toevoegen mbt het feit dat de colloqatie door minstens 2 phychiaters als overdreven werd beschouwd ?
- Aan wat kan ik me nog verwachten tot uiteindleijk mijn 40 dagen colloqatie beeindigd zijn ?