motorverzekering

motorrijder 22
Topic Starter

motorverzekering

#1 , 21 aug 2014 12:02

mijn zoon heeft nu 2 verzekeringen voor dezelfde motor.
hij dacht dat zijn oude verzekering automatisch stopte na niet betalen van de premie en heeft al de herinneringen genegeerd.
omdat hij al ergens anders opnieuw een verzekering had afgesloten, daar had men gevraagd of zij de oude verzekering op de hoogte moesten brengen.
hij heeft neen gezegd, hij zou dat wel doen, hij heeft dit gedaan maar niet aangetekend.
heeft dan een brief terug gekregen van de verzekering dat hij dit aangetekend moest doen maar is dat vergeten.
wat kan hij nu doen? want hij heeft ondertussen de oude verzekering moeten betallen anders werd dat geïnd.
beide verzekeringen zeggen dat zij de verzekerig niet kunnen stop zetten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 aug 2014 00:00

Dat was dus fout gedacht.
Het is en contractuele overeenkomst en deze kan ENKEL beëindigd worden op de wijze voorzien in contract en of bij wet bepaald.
Dus de oude verzekering dient door hem opgezegd te de betaling dient evenzo te gebeuren tot het einde contract.
De nieuwe verzekering heeft geen uitstaans met de oude en dit contract is ook van toepassing dus dient evenzo betaald te worden.

Gebruiker21

#3 , 27 aug 2014 13:21

Fout 1: hij dacht dat zijn oude verzekering automatisch stopte na niet betalen van de premie
Fout 2: en heeft al de herinneringen genegeerd.
Fout 3: omdat hij al ergens anders opnieuw een verzekering had afgesloten, daar had men gevraagd of zij de oude verzekering op de hoogte moesten brengen.
hij heeft neen gezegd, hij zou dat wel doen,
Fout 4: hij heeft dit gedaan maar niet aangetekend.
Fout 5: heeft dan een brief terug gekregen van de verzekering dat hij dit aangetekend moest doen maar is dat vergeten.

Beetje veel foutjes om zonder gevolg te blijven, zou ik zo denken. Dus zoals Fransiscus zegt: de oude verzekering aangetekend opzeggen zoals contractueel voorgeschreven, en de premie van deze verzekering blijven betalen tot ze effectief afgesloten is. Je kan altijd een commerciële tegemoetkoming vragen aan de verzekeringsmaatschappij en uw situatie uitleggen, maar ze zijn uiteraard niets verplicht. Ik vrees ook een beetje dat in bovenstaand geval weinig maatschappijen tot een commerciële tegemoetkoming zullen overgaan (maar vragen staat vrij).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

motorrijder 22
Topic Starter

#4 , 28 aug 2014 13:50

bijkomende informatie: hij heeft nog een brief gevonden die een maand later ontvangen heeft na de eerste herinnering.
waarin letterlijk het volgende staat:
Indien uw betaling niet is uitgevoerd in zijn geheel binnen de veertien dagen, hetzij op 05/06/14 Zullen zijn het weigeren van onze tussenkomst bij schadegeval of het terugvorderen van onze uitgaven.
Bij niet-betaling van de totale som voor 05/06/2014. VORMT HUIDIGE BRIEF TEVENS EEN NOTIFICATIE OM UW CONTRACT TE VERNIETIGEN, zonder enige andere nieuwe ingebrekestelling, met uitwerking na het verstrijken van een termijn van veertien dagen te rekenen vanaf de eerste dag v/d schorsing van de waarborgen, hetzij op 21/06/2014.

bedoeld men hier dan niet mee dat zijn contract niet meer loopt?

Gebruiker21

#5 , 28 aug 2014 14:03

Neen, hiermee wil men vooral voorkomen dat zij opdraaien voor de kosten bij een eventueel ongeval, terwijl uw zoon al even zijn premie niet meer betaald heeft.

Op wat slaat die "totale som"? Zijn alle premies tot en met 21/06/2014 reeds betaald aan de oude verzekering?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”