post niet ontvangen

Loria
Topic Starter

post niet ontvangen

#1 , 22 jul 2014 21:14

De laatste maanden merk ik dat ik vele brieven niet ontvang. Ik kreeg dan x aantal tijd een aangetekend schrijven dat ik een rekening niet heb betaald plus rappelkosten, ik merk dat ik kaartjes van familie niet ontvang,....
Ik moet die kosten dan betalen of ze worden aan de volgende factuur toegevoegd plus nog extra kosten. Het is een fenomeen dat zich blijft voordoen en ik sta hier machteloos tegenover. De post kan er niets aan doen. In principe zou men bij mij in het gebouw post uit de bus kunnen "vissen", maar ik wil niemand vals beschuldigen ook al is de relatie met de buren niet optimaal. Wat kan ik hier aan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 22 jul 2014 21:59

Aangifte doen bij politie voor starters.

Vervolgens een postbus installeren met een dead drop, deze hebben intern een valluikje op veer (of een schuin vlak) waar de post onder valt en bijgevolg niet langer op te vissen valt....

Een webcam plaatsen die uw postbus in de gaten houdt bezorgt u materiaal dat in eerste instantie niet wettelijk bruikbaar is doch wel het identificeren van een overtreder mogelijk maakt...

Loria
Topic Starter

#3 , 23 jul 2014 01:45

De piste van het stelen, is maar één van de mogelijkheden. Voor hetzelfde geld ligt het aan de slordige postbode, we krijgen toch ook zeker een tweetal keren per maand post van andere mensen uit het gebouw in onze bus.

Reclame

wingman

#4 , 23 jul 2014 07:08

Jaren geleden zelfde meegemaakt. Eerst andere brievenbus geplaatst, bleef zelfde. Klacht bij de politie, bij de ombudsdienst. Werd onderzocht en in die periode ging het beter. De post meester nam een kopie van alle enveloppes-poststukken voor ons bestemd.
Na een paar maand was het terug van dat! terug klacht bij de politie met uiting van vermoeden dat de postbode ervoor iets tussen zat. Postbode dient op zijn beurt tegen mij klacht in.
We hebben dan enkele andere postbodes gehad en de klachten zijn tegelijk ook gestopt. Tiens....
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 jul 2014 10:53

Misschien kan topic starter al eens bij de buren navragen of ook zij brieven niet ontvangen? Als het een algemeen probleem blijkt in het gebouw, kan het wel eens een slordige postbode zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Chaccamacca

#6 , 09 aug 2014 21:08

Een tijdje geleden is toch in het nieuws geweest dat er een postbode de brieven weggooide zodat hij vlugger gedaan had met werken. Er zullen dan maar facturen en stukken van het gerecht bijzijn. En als de mensen dan zeggen dat ze niets ontvangen heb dan kun je je de commentaren al voorstellen.

Terug naar “Andere”