Beste,
In februari 2008 heb ik mijn ontslagen gegeven en vanaf maart is mijn opzegtermijn van 1,5 maand ingegaan. Sindsdien wordt ik bestookt met mails en aangetekend schrijven waarin ik word beschuldigd van zware professionele fouten. Ik ben aangeworven als "administratief medewerker facturatie" en mijn hoofdtaken bestaan uit het opmaken van verkoopsfacturen en deze boeken. De zware professionele fouten waarvan hij mij beticht zijn de volgende: het nalaten van het doorgeven van aan te leggen provisies voor 72.000 euro bij het afsluiten van het boekjaar 2007 (vaststaande kortingen te geven in 2008) en in februari een tiental boekingen op verkeerde boekingsnummers te hebben geboekt (volgens hem een verschil van 55.000 euro in de balans en 8.688 euro in de resultatenrekening. Deze fouten zijn nooit opzettelijk gebeurd aangezien ik niet wist dat ik aan voorzieningen moest denken bij het opstellen van facturen. Ze hebben mij nooit hiervan iets verteld.
Ik heb niet het diploma van boekhouder maar zit wel in mijn laatste jaar opleiding tot boekhouder (avondonderwijs). Kan mijn werkgever hiervoor aansprakelijk stellen en een vergoeding eisen? Waar kan ik terecht voor meer informatie hierover?
Alvast dank voor jullie antwoord