btw nummer in faling

jozef1
Topic Starter

btw nummer in faling

#1 , 02 dec 2013 23:06

Vorig jaar ben ik terug een eigen zaak begonnen, hierbij hoorde een BTW-nummer bij. Ik kreeg hiervoor mijn vroegere BTW-nummer, die eerder al eens in faling gegaan is.
Dus men denkt een nieuwe start, niets is minder waar.
Vruchteloos waar ik ook aanklopte bij gelijk welke instantie stond ik op een zwarte boek. Nu blijkt dat mijn BTW-nummer en dit sedert meer dan één jaar de vermelding kreeg "faling".
En dit bij een bepaalde instantie waar je zogezegd gegevens kan opzoeken van een bedrijf.
Ik heb deze instantie een mail gestuurd met de vraag om uitleg. Antwoord niet gekregen, ze hebben "faling" nu wel weggelaten.
Ondertussen heb ik meer dan één jaar problemen gekend en dit heeft mij werkelijk wel wat financiële kopzorgen bezorgd. Wat kan ik hier aan doen.
Ik vraag me eigenlijk wel af waar ik dan nog zoal op de zwarte boek sta en dit onterecht.
Dank voor uw antwoorden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 dec 2013 07:26

Wanneer je stopt en je begint opnieuw dan krijg je altijd je btw nummer terug ook als je in faling bent geweest het ene en het ander heeft met elkaar niks te zien.
Ook op je rijksregister nummer kan men snel vinden in het staatdsblad of je wel of niet failliet ben verklaart geweest.

Op welke lijsten sta je nog?, het is niet omdat men verschoonbaar verklaar bent dat banken en verzekeringen geen rekening houd met je verleden, al de krediet verzekeraars houden je nog jaren bij, en zo zijn er verschillende instanties die je nog bijhouden, de website faillissementen.com daar blijf je minstens 10 jaar op staan.

Verschoonbaar verklaart wil enkel zeggen dat je schulden vrij bent en meer niet !

Een goede raad richt een vennootschap op en stop je éénmanszaak en de zaak is opgelost, en een gewone commanditaire vennootschap (GVC) kost toch maar een paar honderd euro's en je kiest een benaming die niks met je naam te maken heeft, zo weet dit niemand !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jozef1
Topic Starter

#3 , 05 dec 2013 21:52

alvast dank voor je uiteenzetting, en eigenlijk wel het beste systeem zo

Reclame

Terug naar “Andere”