Vervaldagbericht autoverzekering

GuanoApe4
Topic Starter

Vervaldagbericht autoverzekering

#1 , 23 nov 2013 14:47

Ik ontvang nu een vervaldagbericht voor mijn autoverzekering om de premie te betalen voor de periode 01/12/2013 - 01/03/2014. Ik betaal deze per 3 maand en de verzekering komt dus altijd een dikke maand op voorhand om de premie te betalen.

Nu loopt mijn huidige groene kaart tot 31/12/2013.

Als ik een ongeval veroorzaak in de maand december en ik heb de premie nog niet betaald, kan er mij dan iets verweten worden omdat ik de premie pas zou betalen tegen +- 20/12/2013? Zo heb ik mijn nieuwe groen kaart nog tegen het nieuwe jaar voor de periode 01/01/2014 - 31/03/2014.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 nov 2013 15:15

Een contract tussen partijen wil hier zeggen u betaald de premie en de verzekering betaald de schade... omgekeerd u betaald geen premie en de verzekering betaald geen schade. Hoe eenvoudig kan het zijn.

bosprocureur

#3 , 23 nov 2013 15:47

Zjust.

Maar de dekking loopt wel door tot de maatschappij haar verzekerde aangetekend herinnerd heeft aan de vervaldag, waarbij deze dan nog eens veertien dagen krijgt om zich in regel te stellen.

Pas nadien, indien nog niet betaald, zal de dekking met terugwerkende kracht tot de vervaldag van 1.12.2013 geweigerd worden. Verzekerde speelt dus een beetje met de data (hierin kan ik hemgeen gelijk geven), maar zover op 20.12.2013 zijn premie betaald is, zal er m.i. geen vuiltje aan de lucht zijn.

Reclame

Oude Belg

#4 , 23 nov 2013 17:01

Zjust.

Maar de dekking loopt wel door tot de maatschappij haar verzekerde aangetekend herinnerd heeft aan de vervaldag, waarbij deze dan nog eens veertien dagen krijgt om zich in regel te stellen.

Pas nadien, indien nog niet betaald, zal de dekking met terugwerkende kracht tot de vervaldag van 1.12.2013 geweigerd worden. Verzekerde speelt dus een beetje met de data (hierin kan ik hemgeen gelijk geven), maar zover op 20.12.2013 zijn premie betaald is, zal er m.i. geen vuiltje aan de lucht zijn.
Klopt als een zwerende vinger.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

basejumper

#5 , 24 nov 2013 11:58

bosprocureur heeft gelijk. verzekering stopt pas nadat zij de verzekeringsnemer aangetekend in kennis heeft gesteld dat zij vanaf datum X bij ontstentenis van betaling de polis opzegt.
Tegelijk wordt iedereen geacht ter goeder trouw zijn verplichtingen na te komen. Als je dat spelletje herhaldelijk speelt zal de maatchappij waarschijnlijk de gesplitste prmiebetaling niet langer toestaan en enkel één betaling vooraf voor 1 jaar.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

GuanoApe4
Topic Starter

#6 , 24 nov 2013 12:39

Bedankt mannen!

Terug naar “Andere”