Forums

connie76
Topic Starter

Forums

#1 , 16 okt 2013 17:05

Op het internet zijn forums die niet in staat zijn ervoor te staan waar ze voor staan en waar geen bescherming van uitgaat naar de leden die ze als honing of stroop weten aan te trekken om ze te vangen.

Zijn er internet wetten en regels ik heb het ook over forums in het Engels.

Internet wordt gebruikt voor grote delen over de hele wereld en is dus niet gewoon simpel weg maar landelijk dan verwacht je dat daar ook rechten en wetten voor zijn gemaakt since we allemaal gebruik maken van de internet erkent als iets wat we dan toch mogen aannemen dat het officieel en geldig is.

Waar ik het over hebt geldt voor de meeste forums. Ik heb nog geen tot nu toe forum kunnen vinden waar dat niet het geval was.

De vraag is of deze makers van die forums gewoon vrij uit gaan of aangeklaagd kunnen worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 okt 2013 08:02

Fora bepalen zelf waarvoor ze staan en waarvoor niet, het is niet aan leden om te bepalen waar een bepaald forum al dan niet voor staat.

Fora (allez, de personen erachter) hoeven zich natuurlijk wel te houden aan de wet. Dit is zowel internationaal recht, als nationaal recht. Een forum zoals dit moet zich houden aan de Belgische wetgeving (en doet dit bij m'n weten dan ook). Een forum dat bvb op Barbados staat, moet zich aan het recht van Barbados houden (de taal doet er op zich niet toe).

Verder is uw vraag iets te vaag om er op te kunnen antwoorden: wat zou de inbreuk zijn die een forum gepleegd heeft, over welk forum gaat het concreet (een voorbeeld is voldoende), ...

Reclame

Terug naar “Andere”