Aanrijding portiek

LCO1
Topic Starter

Aanrijding portiek

#1 , 03 okt 2013 23:29

Beste,

Een 2-tal maand terug ging ik naar een garage kijken voor een 2e wagen,
bij het vertrekken was ik verstrooid en had ik een portiek geraakt (zo'n gele "toren" van renault)..
Daar was een kleine deuk in, gelukkig niet erg.. Er kwam wel meteen iemand naar buiten en ik schreef mijn gegevens op,
naam, adres, mail en nummer plaat.. Nooit iets van gehoord tot ik gisteren deze mail krijg:
Geachte Luc,

Betreft: uw aanrijding tegen onze portiek, "Adres".

Wij hebben een bestek aangevraagd bij de firma Belgoneon, de leverancier. Volgens ons laatste telefonisch contact, stellen ze voor om de portiek te demonteren en het beschadigde stuk te vervangen. Wij gaan echter niet akkoord gezien het hoge bedrag en stellen voor om het zelf te laten herstellen door onze carrossiers.

De totale herstelling zou in dat geval slechts op €200 incl. btw komen. Dit bedrag zouden wij aan u factureren. Graag hadden we via deze weg uw adresgegevens gevraagd. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten
Kan dit zomaar? Ga ik hiermee naar de verzekering, betaal ik het bedrag of betaal ik helemaal niets?
Hun mooie voorstel lijkt me zo vreemd en weet niet goed wat doen..??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 03 okt 2013 23:35

Lijkt mij perfect in orde. U kan hiermee naar uw verzekering gaan, maar mogelijks stijgt uw bonus malus dan wel. Of u betaalt dit, en bent er dus nog goedkoop van af.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 07 okt 2013 18:12

Erkende u uw aansprakelijkheid?

Indien u akkoord bent met deze 200 EUR, zorg dan in elk geval voor een sluitende dadingsovereenkomst.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Andere”