2de handswagen

charly123
Topic Starter

2de handswagen

#1 , 10 jun 2013 22:00

Hallo

ik ben nieuw hier en heb een vraag over een wagen die ik een tweetal maanden geleden gekocht heb.
Toen ik de eerste maal naar de wagen ben gaan kijken zag ik dat hij een beetje olie lekte aan een potje van de motor waarbij
ik de verkoper erop wees dat ik wel intresse had in de wagen maar dat eerst het euvel gemaakt moest worden alvorens ik de
wagen van hem kocht waarop hij me zij dat het geen probleem was en dat ik de week erop kon terug komen zodat hij ermee naar de garage
en naar de autokeuring kon gaan, dus ik de week erop naar de verkoper om de wagen te gaan ophalen en inderdaad het euvel bleek gemaakt
want hij toonde me een faktuur van wat er vervangen was en dat het opgelost was( dat faktuur van de garage het ik trouwens meegekregen)
nu dat ik naar mijn eigen garage ben geweest om een onderhoud blijkt het euvel helemaal niet opgelost te zijn geweest en heeft de verkoper met zijn garagist in principe een vals faktuur opgesteld en het euvel gemaskeerd, kan ik hier nog iets aan doen of heb ik geen poot om op te staan

gr.C

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jun 2013 10:55

Indien een privaat verkoper heb je geen waarborg op die wagen. Indien het werkelijk een valse factuur is, zou je klacht kunnen gaan neerleggen bij d politie, maar of dat gevolgen zal hebben, betwijfel ik. Indien het een merkgarage is, kan je ook even klacht neerleggen bij de invoerder van het merk.

Veebee

#3 , 11 jun 2013 12:27

Wie zegt dat de verkoper een vals factuur heeft gevraagd/gekregen? Het is niet uitgesloten dat de verkoper zelf 'bedot' is door zijn garage en wel degelijk betaald heeft voor een niet correct gerepareerd gebrek...

Reclame

charly123
Topic Starter

#4 , 11 jun 2013 15:23

Hallo

dat betwijfel ik sterk dan de verkoper van niets wist omdat hij de wagen eerst grondig ging laten
nakijken en het lek liet dichten maar in werkelijkheid zal het te duur geweest zijn en met opzet laten maskeren
op het faktuur staat dat er een joint vervangen is op een plaats waar normaal geen olie komt zegt mijn garagist
en dat ze de plek goed gereinigd hebben zodat het niet meteen opviel en hij zei me ook dat elk erkend garagist dit moest gezien hebben bij controle
en zeker wat er aan de hand was

gr.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jun 2013 17:28

Kan de TS geen aanspraak maken op de garantie van de herstelling bij die garage?

Terug naar “Andere”