Ziekenhuiskosten

sdke
Topic Starter

Ziekenhuiskosten

#1 , 04 jun 2013 13:30

Hallo

Vandaag ontving mijn vriendin een verzoek om komende dinsdag voor het vredegerecht te verschijnen. Dit ivm een onbetaalde factuur van ziekenhuiskosten.

Ze woonden toen nog bij haar ouders volgens mij is deze onbetaalde factuur dus voor haar ouders en niet voor ons bedoeld. Wij wonen sinds 1 september 2012 samen en de factuur dateert van april 2012.

Klopt dit? Mits dit onderhoudsplicht is van de ouders?

mvg en alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 jun 2013 19:00

Het is niet omdat uw vriendin nog bij haar ouders woonde dat die de factuur zouden moeten betalen.
Ik veronderstel dat ze meerderjarig is en geen student?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sdke
Topic Starter

#3 , 04 jun 2013 20:47

Ze was toen meerderjarig en student..

Opname dateert van mei 2012 - toen meerderjarig en student
We zijn gaan samenwonen op 1 september 2012 - toen meerderjarig en beginnen werken

Reclame

j.demoor

#4 , 06 jun 2013 08:29

“Art.203.§ 1. De ouders dienen naar evenredigheid van hun middelen te zorgen voor de huisvesting, het levensonderhoud, de gezondheid, het toezicht, de opvoeding, de opleiding en de ontplooiing van hun kinderen. Indien de opleiding niet voltooid is, loopt de verplichting door na de meerderjarigheid van het kind...”(Burgerlijk Wetboek).

de factuur dateert van april 2012...Ze was toen meerderjarig en student...op 1 september 2012 - toen meerderjarig en beginnen werken.

In april 2012 waren haar ouders onderhoudsplichtig. Bewijs dit aan de rechter en toon hem aan dat zij tijdig het ziekenhuis hiervan in kennis stelde.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”