Brommer in garage, schade

Xcessive
Topic Starter

Brommer in garage, schade

#1 , 15 sep 2007 14:50

Ik heb een brommer en ik plaats deze in een garage waar nog andere fietsen en een andere brommer staat.

Wij hebben allemaal een vaste plaats en moeten deze tegen de muur de plaatsen.

Hiervoor betaal ik €15 per maand.

Woensdag avond deed ik men brommer in de garage zoals altijd. Er stond ook een auto in de garage die er normaal niet staat. Donderdag ga ik hem terug uit de garage halen en ik zie dat er twee krassen aan de zijkant van mijn brommer staan. Deze liggen in dezelfde lijn. Die auto is dus waarschijnlijk tegen mijn brommer geschaafd waardoor die krassen zijn gekomen. Ik kan dit niet bewijzen.

Het spuiten van een brommer is niet zo goedkoop en is nog maar iets minder dan een jaar geleden gebeurt.

Kan ik hier iets tegen doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 17 sep 2007 12:43

‘Wij hebben allemaal een vaste plaats’ houdt niet in dat er bewaargeving is in de zin van art.1915 e.v. Burgerlijk Wetboek.

‘Het in verkeer brengen van een automobielvoertuig op een privéterrein is niet onderhevig aan een wettelijk verplichte verzekering‘,[Cass. 6 februari 1997(Groep Zurich t. Godart),J.L.M.B. 1997,1318,noot DELACROIX,B.;vgl. Cass. ARC000671F,15 februari 2002(Gemeenschappelijk Waarborgfonds t. B.)].

Hieruit KAN afgeleid worden dat de WAM-Wet 21 november 1989 niet van toepassing zou zijn op de auto BINNEN de garage.

“Art.1382.Elke daad van de mens, waardoor aan een ander schade wordt veroorzaakt, verplicht degene door wiens schuld de schade is ontstaan, deze te vergoeden.(Burgerlijk Wetboek).

Vereist is dan wel dat u fout,schade en oorzakelijk verband BEWIJST.

INDIEN u een ‘familiale verzekering’ MET rechtsbijstand hebt doe dan aangifte aan die rechtsbijstandsverzekeraar.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Andere”