Eergisteren ben ik met enkele vrienden naar een feest in de buurt geweest, dit is een privéfeestzaal.
Ikzelf was met de auto naar daar gekomen maar eens daar aangekomen hadden vrienden voorgesteld om mij en een vriend thuis af te zetten.
Toen de fuif sloot, redelijk gedronken, hoorde ik dat de dag erna een heel evenement zou plaatsvinden op die locatie, mijn wagen moest daar dus zeker weg, ik zou deze gewoon van de parking op het terrein rijden en aan de kant van de weg zetten. Althans, dit was mijn bedoeling, van als ik in de auto stapte en de motor aanzette vloog mijn deur open en trokken 3 agenten mij uit de wagen. Ze beschuldigden mij direct voor aanstalten maken om met de wagen te rijden, terwijl mijn auto nog op parkeren stond. Ik heb geen alcoholcontrole moeten doen en omdat ik mijn rijbewijs niet direct vond begonnen zij pissig te worden.
Misschien besefte ze dat ik niet echt in de fout was gegaan dus besloten ze mij maar op te pakken voor openbare dronkenschap en hebben ze mij voor 10 uur de cel in gegooid. Dit zonder mijn ouders te verwittigen, 'U bent toch meerderjarig meneer? Dan moeten wij dit niet doen'.. Ik ben 20 jaar en studeer nog.
De volgende dag ging ik mijn auto opzoeken, deze was inderdaad van de parking gereden en achter de hoek gezet door de politie (wat ik dus wou doen). heel de auto was volgegooid met de inhoud van mijn portefeuille en kastjes in de wagen. Bankkaarten, passen, lidkaarten, handleiding auto, aankoopbewijs, inschrijvingsbewijs. Allemaal rondgegooid.
Nu vraag ik mij af of dit alles wel mocht.
1. Ik was dronken op een privéterrein.
2. Waarom ik de cel in moest, ik ben heel kalm en vriendelijk gebleven. Totaal geen vorm van weerspannigheid. Ik vormde voor niemand een last en vormde al zeker geen gevaar.
3. Ik geef toe, om mijn auto te verzetten was mijn intentie iets wat in se niet mocht, 5 meter op de openbare weg rijden, maar dit heeft dus niet plaatsgevonden.
4. De politie rijdt met mijn wagen zonder enige toestemming.