hallo,
een tijdje geleden organiseerde ik samen met twee andere personen een evemenent. Dit moest van school uit want het was ons eindwerk.
De dag zelf hadden we een discobar gehuurd. Hiervoor was er nog geen contract getekend, want de persoon bij wie we het huurde (wel degelijk een firma) was een kameraad van iemand uit het team.
De dag nadien, toen we de locatie gingen opruimen, kwamen we tot de constatatie dat de discobar gestolen was. Er waren geen sporen van inbraak, alleen de achterdeur stond wagenwijd open.
De firma waar wij het materiaal huurde, eist nu van ons dat we de nieuwprijs min 20% betalen. wij krijgen geen aankoopfacturen te zien omdat de persoon het materiaal samen met de firma heeft overgenomen. Zijn letterlijke reactie was: " Zoals ik eerder al zij en ondertussen besproken heb met mijn boekhouder kan ik de facturen niet opsturen omdat wij het materiaal hebben overgekocht van een ander firma. Indien ik je die facturen ga laten zien dan ge je weer zeggen dat dat geen eerlijke verkoopsprijs was." Enig juridisch advies is hier zeker en vast welkom.
Kan dit zomaar? Hebben wij recht op het zien van de aankoopfacturen zodat er nar waarde kan geschat worden?
Nog even dit: er is nog steeds geen contract getekend.
Groetjes