als zoon 23 is ben je nog aansprakelijk voor hem

muizeke
Topic Starter

als zoon 23 is ben je nog aansprakelijk voor hem

#1 , 26 jun 2011 19:57

De zoon is vandaag 23 jaar geworden en woont sinds 1 juni alleen. Zijn vriendin, die momenteel laatste schooljaar doet, zou vanaf 1 juli willen intrekken.
Volgens haar uitleg heeft ze vast werk vanaf 1 juli maar nog geen contract met werkgever gezien, maw momenteel is ze nog schoolgaand en heeft geen bewijs van tewerkstelling. Haar adres heeft gedurende drie maanden, dat ze woonachtig was via OCMW, ook bij haar moeder gestaan maar heeft zelf de ouderlijke woning verlaten vanwege handgemeen met haar broer. Is dan bij OCMW geweest en heeft daar dan een woonplaats gekregen en ook leefloon. Ze heeft afgelopen donderdag op OCMW haar sleutel van haar doorgangswoning afgegeven. Er was een mondelinge afspraak gemaakt tussen mijn zoon, haar en mij dat ze vanaf 1 juli dan zou kunnen intrekken bij hem aangezien ze dan haar volledig leefloon van juni zou hebben en dan in augustus haar loon van haar vast werk.
Aangezien zij de sleutel afgelopen donderdag op OCMW al heeft afgegeven, om toch maar de zaak te versnellen en op alles vooruit te lopen, zit ze nu bij de zoon op het appartement maar er is nog steeds geen zekerheid dat ze werk heeft.
Zoon is werkzaam via interim, al geruime tijd maar loopt ook risico natuurlijk van een periode werkloos te zijn en aangezien zij geen bewijs of contract heeft van vast werk te hebben, wil ik wel bepaalde problemen, zoals schulden van achterstallige rekeningen in dit geval, vermijden in de mate van het mogelijke. Voor de zoon alleen zou er nog een mouw aan te passen zijn maar voor twee personen kan dat niet.
Mijn vraag is : kan ik op de ene of andere manier voorkomen dat de vriendin haar woonplaats officieel opgeeft bij de zoon en als er schulden door voornoemde redenen zouden ontstaan, moet ik dan nog als alleenstaande en op volledige invaliditeit zijnde moeder opdraaien om die te betalen? Wat kan ik wettelijk doen om dit te voorkomen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 26 jun 2011 20:54

zoon is meerderjarig, afgestudeerd en werkt per interims) . Ik vermoed dat hij ook gedomicilieerd is op zijn nieuw adres.
Hij is zelf verantwoordelijk voor zijn doen en laten.Zijn schulden kunnen niet op u verhaald worden.
Als zijn vriendin bij hem gedomicilieerd is en zij maakt schulden, dan kan zijn inboedel wel aangeslagen worden als zijnde haar bezit.

aida

#3 , 12 jul 2011 14:33

HOE LOS JE HET VOLGENDE OP?

EEN ZOON WOONT IN MET TWEE DOCHTERS. IK VINDT HET NIET MEER DAN NORMAAL DAT DE DOCHTER DIE WERKEN GAAT OOK EEN DEEL VAN DE KOSTEN BETAALD
NU BLIJKT DAAR GEEN SPRAKEN VAN TE ZIJN .VADER HEEFT HUN IN HUIS GENOMEN ZO DAT ZE NIET OP STRAAT ZOUDEN BELANDEN MET DE KINDEREN EN EEN DAK BOVEN HAAR HOOFT HEEFT ,MONDELINGE AFSPRAAK VERWARMING IS VOOR U REKENING EN JE BETAALD MIJ ZOVEEL PER MAAND.WAT IS ER NU GEBEURD
ELKE MAAND HEEFT ZE WEL EEN ANDERE UITLEG ? DAN GEEN GELD DAN HEBBEN ZE TE VEEL UITKERING BETAALD DAN ZIJN DE PAPIEREN NOG NIET IN ORDE DAN IS DE ZAAK OVERKOP EN KRIJGT ZE GEEN LOON ENZ ENZ .
DIT IS NU AL EEN AANTAL JAREN BEZIG . hET ZEGGEN EN NOG EENS ZEGGEN EN RUZIE MAKEN HAALDT NIETS UIT ZE BLIJFT VERDER DOEN
HOE LOS JE ZO IETS OP?

Reclame

Fore

#4 , 12 jul 2011 14:38

Topics kapen wordt als onbeleefd gezien
Een vastzittende caps locks ook :)

Gewoon nieuw topic maken. zonder al de hoofdletters en iemand zal je kunnen helpen :)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Vandebos

#5 , 12 jul 2011 14:52

[@aida: nieuwe topic aanmaken en zonder gebruik van hoofdletters in het gehele bericht aub. Deze post wordt deze avond verwijderd.:Vandebos]

Terug naar “Andere”