lek afvoer badkamer (1 jaar oud)

Davidoff
Topic Starter
Berichten: 12

lek afvoer badkamer (1 jaar oud)

#1 , 23 apr 2011 20:48

Allen

Vorig jaar (april 2010) hebben wij door een erkende loodgieter een nieuwe badkamer laten plaatsen (leidingen, meubels, douche, toilet, en betegeling).
Echter merkten wij vandaag een lek in de garage op (net onder de badkamer), na wat getest blijkt dat als we de douche laten lopen het lek zeer ernstig wordt. Ons vermoeden gaat uit naar een probleem met de afvoer. (Ik herinner me wel dat de loodgieter destijds een Y-stukje tussen de afleiding had geplaatst met een stop in een van de stukjes die niet gebruikt is).
Soit, de afwerking en plaatsing van de badkamer kon ermee door, maar 100% tevreden waren we niet..

Nu blijkt dus 1 jaar later dat we een lek hebben, we hebben nog niemand (loodgieter, verzekering..) gecontacteerd omdat we niet goed weten wat we moeten doen.
moeten we eerst de verzekering op de hoogte brengen?
moeten we eerst de loodgieter in gebreke stellen? We zouden echter het liefst hebben dat dezelfde loodgieter niet meer komt omdat het vertrouwen weg is..

wie o wie kan ons hiermee helpen? alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra
Berichten: 1340

#2 , 23 apr 2011 21:20

U dient in eerste instantie de uitvoerende loodgieter het probleem te melden.
Indien niet snel gereageerd is wat ik in deze nu toch wel vind aandringen met een uiterste datum.
Ondertussen wel u verzekeringsmakelaar aanschrijven/verwittigen.

behoudt voorlopig alle sereniteit.

Komt de loodgieter niet opdagen in gebreke stellen met een aangetekend schrijven maar dan wel
op een rustige manier: gewoon de feiten vermelden, max termijn opleggen.

Komt de brave man of firma dit niet na doe dan zoveel als mogelijk in samenspraak met uw verzekeraar.

Dit zijn als de loodgieter in kwestie niet van goede wil is zeer precaire situaties waarbij u bij de verkeerde
initiatieven uw rechten kan verliezen. Sommeert u bvb te vlug een andere loodgieter om het probleem op
te lossen dan geeft u een feitelijk vrijgeleide aan de eerste loodgieter. Voor hem redenen genoeg om niks meer
te doen want u hebt een ander aan zijn werk laten zitten.
en z enz enz

Wil u van teveel problemen afzien en hebt u geen vertrouwen meer in de uitvoerende loodgieter pleeg dan zeer goed overleg met uw
verzekeraar. Hebt u een goede makelaar dan zal die dat wel arangeren dat het werk zal worden betaald voor een andere loodgieter
Natuurlijk eerst een bestek laten opmaken
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Davidoff
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 18 mei 2011 10:25

goed.. we zijn nu een maand verder..
lek-opsporingsbedrijf laten komen, verzekering op de hoogte gebracht en de uitgevoerde loodgieter op de hoogte gebracht.
verzekering zei eerst dat ze alles dekken, we maken een afspraak met een nieuwe loodgieter om het lek te komen herstellen..
Verzekering zei dan dat ze een expertise willen dus laten iemand komen.. die expert zei dat de uitgevoerde loodgieter in fout is en wil hem aansprakelijk houden..

gevolg: na 1 maand kunnen we onze badkamer nog steeds niet gebruiken, de nieuwe loodgieter moet geannuleerd worden en wij zitten weer met extra onaangename periode..

kunnen we voor al deze ongemakken geen bijkomende schadevergoeding eisen? Een badkamer is elementair in huis en moet kunnen gebruikt worden.. wij zijn nu verplicht om bij vrienden en famillie aan te kloppen als we ons willen douchen.. en aangezien de verzekering nu alles wil verhalen op de loodgieter zal dit verhaal nog lang niet gedaan zijn..

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#4 , 10 jul 2011 15:03

u kan in kort geding hoogdringendheid inroepen en dan kan u alvast een tweede loodgieter sommeren. Die centen zal u dan wel eerst zelf op tafel moeten leggen.
Over de kern van de zaak nu er toch al expertises zijn geweest kan nog lang over en weer gepalaverd worden
Dit zal een dossier worden waar de verantwoordelijkheid de speelbal zal worden. Dat zal uiteindelijk bepalen wie de schade betaald. En concentreer u op het oplossen
van het probleem niet op mogelijke schadegoedingen en dergelijke. Een goede afvoer moet nu uw eerste prioriteit zijn
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Andere”