tweedehands auto

lanosd
Topic Starter

tweedehands auto

#1 , 24 jan 2011 13:37

ik heb een 3tal maanden geleden onze wagen verkocht.
De koper wensten hem meteen mee te nemen zonder keuring wat voor ons ok was heb je al die miserie niet dacht ik.

Hij betaalde de wagen contant en nam hem direct mee, nu belt hij mij dat er kosten aan zijn en hij eist dat ik die kosten betaal of dat hij anders zijn geld terug wilt??

Kan dit??

Wij hebben wel een papier opgemaakt waarin hij verklaarde de wagen gekocht te hebben in de staat waarin hij zicht bevindt en koper voor de keuring zal zorgen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee

#2 , 24 jan 2011 13:56

Was er geen car pass bij de verkoop? Is toch verplicht?

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jan 2011 13:57

» Wil je zelf een occasie verkopen?
Dan ben je verplicht om aan de koper een Car-Pass af te leveren, behalve als de koper een professionele auto-handelaar is. Doe je dit niet? Dan is de verkoop ongeldig en kan de koper achteraf altijd zijn geld terugvragen. Zorg er dus voor dat de koper tekent voor ontvangst van de Car-Pass.

Reclame

lanosd
Topic Starter

#4 , 24 jan 2011 16:48

nee heb geen car pass, is ook niet gekeurd omdat hij deze meteen wou meenemen
voor zover ik weet was hij geen handelaar

dat hij diezelfde week terug komt kan ik begrijpen maar 3maand erachter????

Veebee

#5 , 24 jan 2011 19:08

Dan ben jij wettelijk niet in orde, die car pass is verplicht.
Gewoon een briefje in de staat waarin hij zich bevond is niet genoeg, juridisch heb je niks in te brengen als de koper zijn geld terug wel ...

lanosd
Topic Starter

#6 , 24 jan 2011 19:21

Dan ben jij wettelijk niet in orde, die car pass is verplicht.
Gewoon een briefje in de staat waarin hij zich bevond is niet genoeg, juridisch heb je niks in te brengen als de koper zijn geld terug wel ...
zelfs na lange tijd??? zoals in dit geval??
Zo kan hij na een jaartje ook terug komen

Lanox
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 jan 2011 09:11

Juridisch gezien heeft U iets gedaan dat niet mag. Dat Uw koper "zo na een jaartje ook nog terug kan komen" is een gevolg van Uw eigen (gebrek aan) actie.

Terug naar “Andere”