weet niet waar dit thuishoort

xantippe
Topic Starter
Berichten: 101

weet niet waar dit thuishoort

#1 , 17 dec 2010 19:38

ok ik probeer mijn verhaal kort te houden.

aangezien ik op het "huren" forum reeds zo goed geholpen werd dacht ik misschien voor een volledig ander probleem ook advies te vragen

Ik heb een tijd terug geld geleend aan een vriend. Hij betaalde het laatste deel maar niet terug en dan zei hij ineens dat dat kwam omdat ik zijn computerscherm nog had. Uiteindelijk heeft hij mij toch terugbetaald maar ik zit nog steeds met dat scherm. Nu, hij reageert nooit op smsjes, emails, ... Telefoon neemt hij ook niet op. Ik doe dus veel moeite, maar hij wil niet antwoorden. Ik wil namelijk weten wanneer ik het scherm dan mag terugbrengen. Zijn partner reageert ook niet.

Ik heb nu zoiets van: nu vraag ik het niet meer, ik hou het zelf. Maar: kan hij mij dan beschuldigen van diefstal? Wat raden jullie mij aan te doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 17 dec 2010 19:40

Hou de sms'sen en emails bij. Bij eventuele beschuldigingen heeft u een traceerbaar bewijs of toch op zijn minst de grond ervan.

xantippe
Topic Starter
Berichten: 101

#3 , 17 dec 2010 19:41

aangetekende brief is erover zeker :)

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 17 dec 2010 19:47

Kan nooit kwaad natuurlijk maar kan wel de stressfactor bij de eigenaar van het scherm omhoog jagen...

xantippe
Topic Starter
Berichten: 101

#5 , 17 dec 2010 19:52

mja ik zou er gewoon liever vanaf willen... kan het toch moeilijk zomaar op straat voor zijn deur dumpen...

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 17 dec 2010 19:54

Vriendelijke gewone brief dan, twee weken later AS.. even vriendelijk, geen reactie? uw werk gedaan...

Terug naar “Andere”