Grote bedrag arbeidsongeval..

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

Grote bedrag arbeidsongeval..

#1 , 28 sep 2010 23:43

Hallo,

Ik ken iemand die jaren terug tijdens werken in de bouw gevallen was en bijna een jaar met krukken heeft moeten rondwandelen.. .

Nu.. raar maar waar,maar zijn baas heeft het schijnt een ENORME BEDRAG gehad voor die arbeidsongeval maar heeft hem niets daarover verteld nog een cent van gegeven.. .

De persoon die de ongeval gehad heeft,heeft jaren later hier achtergekomen en wilt nu zijn baas voor de rechtbank dagen maar wat zijn zijn kansen hiermee????

Gaat hij die zaak kunnen winnen of niet?

Dank u zeer,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 sep 2010 08:54

naar het schijnt ben ik multimiljardair ;). Alleen wil m'n baas mij het loon dat ik eigenlijk zou moeten verdienen me niet geven en staat het ook niet in een arbeidsovereenkomst.

De werknemer heeft recht op de bedragen zoals voorzien in de arbeidsongevallenwetgeving. Heeft hij die gekregen, dan heeft hij zelf, behoudens speciale verzekeringen, nergens meer recht op. In sommige uitzonderlijke gevallen is het nog mogelijk om een co-werker te dagvaarden en zo nog extra vergoedingen te ontvangen (meestal speelt hier echter de immuniteit). Bij bepaalde oorzaken van het ongeval kunnen er natuurlijk nog burgerrechterlijke vorderingen gebeuren.

Om te weten of iemand een zaak zou winnen of niet, moet eerst geweten worden wélke bedragen die werkgever zou gekregen hebben en op welke basis. Zonder meer informatie zijn alle antwoorden voorbarig.

mava105
Berichten: 22351
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 29 sep 2010 12:51

Ik snap niet waarom en werkgever een "enorm bedraag" zou ontvangen hebben voor een werkongeval dat een werknemer is overkomen.

Reclame

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

#4 , 30 sep 2010 00:25

naar het schijnt ben ik multimiljardair ;). Alleen wil m'n baas mij het loon dat ik eigenlijk zou moeten verdienen me niet geven en staat het ook niet in een arbeidsovereenkomst.

De werknemer heeft recht op de bedragen zoals voorzien in de arbeidsongevallenwetgeving. Heeft hij die gekregen, dan heeft hij zelf, behoudens speciale verzekeringen, nergens meer recht op. In sommige uitzonderlijke gevallen is het nog mogelijk om een co-werker te dagvaarden en zo nog extra vergoedingen te ontvangen (meestal speelt hier echter de immuniteit). Bij bepaalde oorzaken van het ongeval kunnen er natuurlijk nog burgerrechterlijke vorderingen gebeuren.

Om te weten of iemand een zaak zou winnen of niet, moet eerst geweten worden wélke bedragen die werkgever zou gekregen hebben en op welke basis. Zonder meer informatie zijn alle antwoorden voorbarig.
Kijk.. ik weet niet of het waar is of niet maar het schijnt dat zijn baas 510 000Euro gehad hebben.. .

Ikzelf heb er mijn bedenkingen over maar ja,via via is dat uitgekomen jaren later dat zijn baas achter zijn rug die bedrag gehad heeft.

Dus als de werknemer hem nu zou aanklagen voor de rechtbank maakt hij dan winst om die zaak te winnen????

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 30 sep 2010 00:31

Ik ga een onderneming oprichten waar al de werknemers steeds weer verongelukken....uiteraard kan dit niet waar zijn!!!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 30 sep 2010 07:21

Zal idd niet waar zijn, MAAR:

IN THEORIE zou het kunnen dat de werkgever via een verzekering een schadevergoeding krijgt wegens vertraging van de werken als de oorzaak van het ongeval niet bij zijn werknemer zou liggen, maar bijvoorbeeld bij een fout in een gereedschap dat de werknemer gebruikte. Maar om zo'n groot bedrag te krijgen, moet het al de bouw van de eurotunnel zijn die zo stil lag ofzo ;).

Anders zou ik niet direct zo'n schadevergoedingen kunnen bedenken.

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

#7 , 30 sep 2010 17:41

Zal idd niet waar zijn, MAAR:

IN THEORIE zou het kunnen dat de werkgever via een verzekering een schadevergoeding krijgt wegens vertraging van de werken als de oorzaak van het ongeval niet bij zijn werknemer zou liggen, maar bijvoorbeeld bij een fout in een gereedschap dat de werknemer gebruikte. Maar om zo'n groot bedrag te krijgen, moet het al de bouw van de eurotunnel zijn die zo stil lag ofzo ;).

Anders zou ik niet direct zo'n schadevergoedingen kunnen bedenken.
Wat je hier zegt kan weleens goed de oorzaak zijn van die grote bedrag.. .

Het was geen eurotunnel maar de bouw van een groot theatercomplex in Amsterdam.. ,dat is toch ook niet niks hé.. .

Ik zeg altijd waar "rook is is vuur" en mensen gaan echt niet zomaar roddels verzinnen he.. .

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 30 sep 2010 19:31

mocht het zoiets zijn heeft de werknemer geen enkel recht op dit bedrag.

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

#9 , 30 sep 2010 20:08

mocht het zoiets zijn heeft de werknemer geen enkel recht op dit bedrag.
Maar in zo'n geval hoe betaalt de verzekering dat uit????Storten ze die geld op de rekening van de firma,op die van de baas OF die van de werknemer???

En neem nu dat de baas die geld toch gehad heeft.. zou de werknemer met hulp van een heel goede advocaat die zaak kunnen winnen?

Dit is echt geen grap en iets doodserieus want op hand van jullie hulp hier gaat de werknemer er een zaak van maken.. .

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#10 , 30 sep 2010 20:13

Kijk.. ik weet niet of het waar is of niet maar het schijnt dat zijn baas 510 000Euro gehad hebben.. .
Ga er maar van uit dat dit NIET waar is.
Probeer de bron van deze bewering te achterhalen en je zal al snel antwoord krijgen.

mava105
Berichten: 22351
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 30 sep 2010 20:15

Ik vrees dat hier iemand series zijn broek zal aan scheuren, en dat zal niet de werkgever of de verzekering zijn.

Vandebos
Berichten: 16087

#12 , 01 okt 2010 00:48

De aannemer zou verzekerd kunnen zijn om de boetes te betalen voor vertragingen die veroorzaakt worden door bv ongevallen. In dat geval zal het bedrag dat hij heeft opgestreken dienen als compensatie voor de opdrachtgever...

Ik heb net als de anderen een licht donkerbruin vermoeden dat de hebzucht van de werknemer hier wordt veroorzaakt door wat wilde geruchten....

Terug naar “Andere”