Auto tegen vangrail

Gebruiker37
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Auto tegen vangrail

#1 , 04 mar 2019 06:23

Hallo, ik heb gisteren een accident gehad met de auto. In de bocht van de afrit begon ik zonder verklaarbare reden plots te slippen. Ik reed niet te snel, was niet afgeleid. Nu, ik ben beginnen tollen en tegen de vangrail gevlogen en tot stilstand gekomen. Nu is mijn vraag of iemand een idee heeft of de verzekering tussen zal komen voor de vangrails of zal ik dit zelf moeten betalen? En heeft er iemand een idee wat dat kost?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mar 2019 07:07

Geen juridische info hier,enkel persoonlijke ervaring:
Ik heb juist hetzelfde voorgehad in een afrit van autosnelweg. Mijn wagen was perte totale en de vangrails ernstig beschadigd. Echter heb ik voor de schade vangrails nooit een rekening ontvangen en dit is ondertussen toch al jaren geleden..

Groetjes

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 04 mar 2019 08:49

ik hoop dat dit ongeval is aangegeven bij de politie?

U hebt met uw wagen die vangrails beschadigd; dat is m.i. voldoende om uw burgerlijke aansprakelijkheid in het gedrang te brengen.
Uw verzekering moet sowieso tussenkomen; misschien, bij verzwarende omstandigheden zoals bv. dronkenschap e.d. zal uw verzekering nadien bij u aankloppen om uw duit in het zakje te doen.

Geen idee wat dat kost, maar ik vrees dat ze daarvoor soms met gouden materiaal werken.... :evil:

Reclame

Gebruiker37
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 mar 2019 09:15

De politie is er idd bij geweest...

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 04 mar 2019 09:20

Nu blijft er enkel nog de aangifte aan de verzekering, en dan rustig afwachten (en misschien uw auto laten opknappen)

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 04 mar 2019 22:38

In de bocht van de afrit begon ik zonder verklaarbare reden plots te slippen. Ik reed niet te snel, was niet afgeleid. Nu, ik ben beginnen tollen en tegen de vangrail gevlogen en tot stilstand gekomen.
Toevallig naar de grond gekeken of daar geen reden voor die schuiver te vindenwas ?
Nu is mijn vraag of iemand een idee heeft of de verzekering tussen zal komen voor de vangrails of zal ik dit zelf moeten betalen? En heeft er iemand een idee wat dat kost?
Daar bent u voor verzekerd hé:
Schade aan derden

U geeft dat ongeval aan bij uw verzekering, verzekering regelt dat met de schadelijder: de wegbeheerder.
Wat het kost doet niet echt ter zake.

Het blijft mogelijk dat u voor het ongeval gedagvaard wordt.

Terug naar “Verkeersongevallen”