Aanrijding paardentrailer parking

Mosantu
Topic Starter
Berichten: 10

Aanrijding paardentrailer parking

#1 , 23 feb 2019 16:59

Beste,

Vandaag stelde ik schade vast aan mijn paardentrailer die op een private parking staat. Niemand heeft mij iets gemeld.

We hebben vaste plaatsen dus sinds de laatste keer dat ik mijn trailer gebruikte heeft er slechts 1 andere naast gestaan. Er is hierover geen discussie. De eigenaar geeft dit toe.

Er is wel discussie wie met deze trailer gereden heeft omdat die door 2 personen gebruikt wordt: de eigenaar en een een vriend van haar. (Ik vind dit al vreemd dat ze discussiëren want de 'schuldige' moet het gemerkt hebben... .)

Kan ik in dit geval de eigenaar aansprakelijk stellen?
En wat met het feit dat de 'aanrijding' pas een dag later werd opgemerkt door mezelf?

Alvast bedankt voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 23 feb 2019 18:53

Neen dat kunt u niet zonder bewijs of getuigen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12811

#3 , 23 feb 2019 18:57

Ernaast geparkeerd staan is geen bewijs van aanrijding.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 23 feb 2019 20:11

Vandaag stelde ik schade vast aan mijn paardentrailer die op een private parking staat..
Hoe "privaat" is uw parking :?:

Kan ik er gewoon oprijden en me daar parkeren ? Toegangscontrole :?:
We hebben vaste plaatsen dus sinds de laatste keer dat ik mijn trailer gebruikte heeft er slechts 1 andere naast gestaan.
Is er ook overeenkomstige schade aan de andere trailer ?

Mosantu
Topic Starter
Berichten: 10

#5 , 24 feb 2019 11:02

Neen dat kunt u niet zonder bewijs of getuigen.
Getuigen genoeg om te bevestigen dat elke dag enkel deze trailer altijd naast de mijne staat. Getuigen genoeg om te bevestigen dat ze gisteren zijn weg geweest met de trailer. Ikzelf en meerdere mensen waren aanwezig toen ze terugkwamen.

Mosantu
Topic Starter
Berichten: 10

#6 , 24 feb 2019 11:09

Vandaag stelde ik schade vast aan mijn paardentrailer die op een private parking staat..
Hoe "privaat" is uw parking :?:

Kan ik er gewoon oprijden en me daar parkeren ? Toegangscontrole :?:
Afgesloten met hek met code plus camerabewaking. er komt niemand die geen klant is. Ik weet niet of de beelden worden opgeslagen. Camera staat wel aan de andere kant van de trailer dan waar de schade is.
We hebben vaste plaatsen dus sinds de laatste keer dat ik mijn trailer gebruikte heeft er slechts 1 andere naast gestaan.
Is er ook overeenkomstige schade aan de andere trailer ?
Nee, mijn trailer is nieuw en gelakt, de hunne oud en gewoon een alu plaat.
Ze geven wel toe dat de schade door hun zal komen maar ze kunnen niet zeggen wie het was

LeenW
Berichten: 12811

#7 , 24 feb 2019 11:29

Neen dat kunt u niet zonder bewijs of getuigen.
Getuigen genoeg om te bevestigen dat elke dag enkel deze trailer altijd naast de mijne staat. Getuigen genoeg om te bevestigen dat ze gisteren zijn weg geweest met de trailer. Ikzelf en meerdere mensen waren aanwezig toen ze terugkwamen.
Dat is nog steeds geen bewijs voor een aanrijding. Die camerabeelden kunnen wel interessant zijn, asap opvragen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 24 feb 2019 11:49

Geen enkel bewijs.
TS kan zelf ergens tegenaan gereden zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Mosantu
Topic Starter
Berichten: 10

#9 , 24 feb 2019 15:14

De vraag die ik hier stel is niet of ze ertegen gezeten hebben. Ze gaven al toe dat het moet gebeurd zijn bij het inladen voor Flanders Horse Event. Er waren hier meerdere mensen aanwezig van een club en ze weten niet wie het was. Ik vraag mij dan af wie verantwoordelijk is. De eigenaar van de trailer of de eigenaar van de club?

BloodNight
Berichten: 621

#10 , 24 feb 2019 16:01

De verzekering van de trailer. Al de rest is uw probleem niet.

BloodNight
Berichten: 621

#11 , 24 feb 2019 16:01

De verzekering van de trailer. Al de rest is uw probleem niet.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#12 , 24 feb 2019 16:19

Het gaat dan al duidelijk niet om een ongeval op de openbare weg.
De vraag die ik hier stel is niet of ze ertegen gezeten hebben. Ze gaven al toe dat het moet gebeurd zijn bij het inladen voor Flanders Horse Event. Er waren hier meerdere mensen aanwezig van een club en ze weten niet wie het was. Ik vraag mij dan af wie verantwoordelijk is. De eigenaar van de trailer of de eigenaar van de club?
Degene die er tegen gereden is ...

Los is de verzekering BA gedekt door de verzekering van/de aanhanger - gezien paardentrailers neem ik aan >750kg MTM en dus apart verzekerd & ingeschreven :?:

Gekoppeld, die van het trekkende voertuig.
U moet dus weten met welk trekkend voertuig er tegen gereden werd ...

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 24 feb 2019 16:21

De verzekering van de trailer. Al de rest is uw probleem niet.
Enkel als de aanhangwagen "los" was, ttz, niet gekoppeld aan een trekkend voertuig ...

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#14 , 10 mar 2019 09:12

U zal moeten bewijzen wie de schade veroorzaakt heeft. dat is het enige wat telt. De rest zijn hersenspinsels en gevolgtrekkingen die juist kunnen zijn, mogelijk zelfs waarschijnlijk, maar absoluut geen vaststaand en bewijsbaar feit zijn.
Zoals asperger zegt : Ts kan zelf ergens tegen gereden zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Verkeersongevallen”