Aangereden op moto,tegenpartij ontkent fout

Janjanjan
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Aangereden op moto,tegenpartij ontkent fout

#1 , 06 feb 2019 21:04

Hallo,

Ik had graag jullie meningen gehoord over een verkeersongeval dat ik heb voorgehad tijdens het motorrijden

Even de feiten uitgelegd:
Thuis vertrokken in Brussel met als bestemming Turnhout, het was in de namiddag en vrij druk verkeer op de Brusselse ring die ik moest passeren, voor mij begon het verkeer te vertragen tot ongeveer 30km/h, op dat moment ben ik overgegaan tot het filefilteren mijn snelheid was toen ongeveer 40km/h. Met de grootste voorzichtigheid zette ik mijn weg voort tussen de 2 rijstroken vertraagd verkeer.

Ter hoogte van Zellik is het misgelopen... een 3 a 4m voor mij besliste een chauffeur om van de linkse naar de rechtse rijstrook door te schieten.. natuurlijk met als gevolg dat ik tegen de flank van zijn wagen ben gebotst. Ik ben nog zelf rechtgestaan, en tja uit colere heb ik twee maal met een platte hand op zijn wagen geslagen.. later zal de tegenpartij nog verklaren dat ik ook mijn helm op zijn wagen heb gegooid maar dit is een van de leugens van hem. Ik heb nog zelf mijn motor aan de kant gezet en heb de chauffeur van de tegenpartij gemaand om ook zijn auto aan de kant te zetten zodat het verkeer er toch nog enigszins veilig langs kon rijden, dit had ik achteraf gezien beter niet gedaan, maar ja op die moment sta je daar niet zo bij stil.

Ondertussen was er een andere chauffeur achter ons gestopt met de melding dat zij de politie had gebeld, deze vrouw zou mij later ook een briefje geven met haar telefoonnummer op, ondertussen was er ook een ambulance toegekomen om mij af te voeren naar uz jette, ik had al gevoeld dat er iets mis was aan mijn schouder, dat er iets gebroken was.. ben meegegaan met de ambulance voordat de politie was aangekomen op de plaats van het ongeval. In het ziekenhuis heeft de politie mijn verklaring komen afnemen en ik heb hun het briefje overhandigd van de vrouw die gestopt was net na het ongeval. Verdict was dat mijn sleutelbeen gebroken was en er geopereerd moest worden, aan mijn moto was geen schade en aan de auto van de tegenpartij ook niet, heb dus de val volledig op mij opgevangen.

Later van de verzekering vernomen dat de tegenpartij een volledig andere foute verklaring heeft gegeven dan er in werkelijkheid is gebeurt, volgen hem ben ik tegen zijn wagen gereden en heeft hij geen enkel manoeuvre gemaakt, volgens zijn verklaring ben ik degene die in fout is.. Ik wist wel dat er een getuige was maar wat deze heeft verklaard wist ik niet, politie wou dit ook niet meedelen aan mij.

Tot zover 6 maand niets meer van deze zaak gehoord tot er 2 weken een brief kwam van het openbaar ministerie dat dit dossier geklasseerd word zonder gevolg omdat er een wanverhouding is tussen feiten en strafvervolging.. Heb dan een verzoek ingediend om een kopie van het dossier te bekomen, gisteren heb ik deze kopij ontvangen en tot mijn verbazing stond erin dat de getuige mijn versie van de feiten heeft bevestigd. Met dit dossier terug naar verzekering gegaan met de melding dat ik sowieso verder ga om mijn schadevergoeding uitbetaald te krijgen. De verzekerings agent kon mij niet direct zeggen of dit element van de getuige genoeg was om de tegenpartij te overhalen tot uitbetalen.

Nu was mijn vraag, is een onafhankelijke getuige die mijn versie bevestigd voldoende om hier mee verder te gaan? of wordt het een welles nietes spelletje dat weer 6 maand gaat duren? Heb ook al gemeld aan de verzekering dat ik mij via de rechtsbijstand burgerlijke partij ga stellen en ermee verder ga.

Alvast bedankt om mijn post te lezen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 08 feb 2019 09:26

Met een onafhankelijke getuige die uw versie van de feiten bevestigt staat u sterk. Uw advocaat (via rechtsbijstand) kan de tegenpartij nog altijd rechtstreeks dagvaarden voor de politierechtbank, maar daar zal natuurlijk wel de nodige tijd over gaan.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”