Wie is hier in fout

grijze duif
Topic Starter
Berichten: 24

Wie is hier in fout

#1 , 06 feb 2019 17:23

Ik heb een vraagje voor een motorrijders forum.
Holy moly, als 2e jaar motorrijder nu heb ik vandaag toch de schrik van m’n leven gehad even! 😱
Kraanmachinist die me “waarschijnlijk” niet gezien had, de kraan stond met het achterste in de rijrichting.Ik kom aangereden en ineens draait hij met zen kraan (met de arm die vol geladen was) richting mijn baanvak. En wetend dat er achter mij een andere motorrijder was, dus ja uitwijkend de fietspad in/op gereden in hoop dat ik die andere achter me niet ging raken. Natuurlijk gebaar/teken doen naar die machinist “van zot ofzo”, andere motorrijder deed ook al teken naar mij van “wa ne zot”.
Alé klinkt misschien niet zo heftig hoe ik het neer schrijf, maar m’n hart zat even in m’n keel te kloppen.
Dus met deze, na de zoveelste voorval ga ik toch is overwegen een camera’ke aan te schaffen peins ik. Moest het dan toch is ooit zijn en in m’n voordeel dan heb ik bewijs.
Er zij hier leden die zeggen dat de motorrijder in fout is.
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 feb 2019 15:02

Waarom zou de motorrijder in fout zijn volgens de mensen die dit zeggen? Als ik het goed begrijp, is de werf waar de kraan bezig was, niet afgezet zoals het hoorde. Fout dus van de werfverantwoordelijke. Een kraan mag niet zomaar werken uitvoeren op de openbare weg, zonder aangepaste signalisatie.

Moest een motorrijder die signalisatie negeren, is het natuurlijk een ander verhaal, maar ik vermoed dat dit hier niet het geval is, en dat de nodige signalisatie gewoon ontbrak?
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”