Vraag over ongeval met blikschade.

Ravenous
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Vraag over ongeval met blikschade.

#1 , 17 jan 2019 22:06

Hallo

Vandaag heb ik tijdens het achterwaarts inparkeren op een private parking uit verstrooidheid per ongeluk een andere auto die reglementair geparkeerd stond geraakt met lakschade (vooral aan zijn auto) tot gevolg. Maw ik ben gewoon in fout. Ik heb wat gewacht en de bestuurder van de wagen nog gezien. Samen hebben we een Europees Aanrijdings Formulier opgemaakt en ik heb mijn verzekeraar op de hoogte gebracht en het aanrijdingsformulier doorgegeven. Ik heb nog een joker, maar mijn vraag is:

Kan ik hiervoor nog een sanctie krijgen of is alles nu wettelijk geregeld?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 17 jan 2019 22:35

waarom zou u nog een sanctie of straf verwachten, ongevallen gebeuren nu eenmaal en het EAF invullen is dan het enige correcte dat men kan doen.

Ravenous
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jan 2019 09:27

Bedankt voor het antwoord.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jan 2019 09:37

Je hebt inderdaad gedaan wat je moest doen en wettelijk volledig in orde. Je betaalt een verzekering voor iets, dus waarom deze niet inschakelen? Zeker als je nog een joker op overschot hebt, zodat het verder geen invloed heeft op uw premie.

Dus geen zorgen. Case closed, zou ik denken (voor u dan toch. De verzekering zal nog wat meer werk hebben).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Ravenous
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 jan 2019 13:47

Ja, heb nog een joker. Al bij al een onnozel ongeval, beetje onoplettend geweest. Ben nochtans een zeer voorzichtige en defensieve bestuurder. Tien jaar geleden zelf eens een aanrijding gehad op een parking en die persoon had vluchtmisdrijf gepleegd. Zo terugkeren naar je auto nooit leuk.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 20 jan 2019 14:21

Ja, heb nog een joker. Al bij al een onnozel ongeval, beetje onoplettend geweest. Ben nochtans een zeer voorzichtige en defensieve bestuurder. Tien jaar geleden zelf eens een aanrijding gehad op een parking en die persoon had vluchtmisdrijf gepleegd. Zo terugkeren naar je auto nooit leuk.
ongevallen gebeuren nu eenmaal, maar ge hebt gedaan wat ge moet doen

helaas zijn er inderdaad mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen, zo is mijn wagen ook al 2 maal het slachtoffer geweest van aanrijding met vluchtmisdrijf, waarvan beide goed moeten weten dat ze er tegen hebben gezeten

mijn wagen weegt 2 ton en als ge de bumper (bij mij) vooraan gewoon kapot rijd met uw achterkant en (vermoedelijk) trekhaak maakt ge mij niet wijs dat ge niks gehoord of gezien hebt

Ravenous
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 jan 2019 17:04

‘k Wist het direct dat ik het verkeerd had ingeschat, wel direct ‘weggereden’ van de auto om me goed te parkeren. Sommigen blijven maar maneuvers maken dan wordt de schade nog erger. Zelf is m’n bumper van m’n vorige auto er al eens afgetrokken in een ondergrondse parking wss door een trekhaak meer dan 3300 euro schade. Tegen een auto rijden, hoe licht het ook is hoor je maar al te goed.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#8 , 21 jan 2019 18:12

‘k Wist het direct dat ik het verkeerd had ingeschat, wel direct ‘weggereden’ van de auto om me goed te parkeren. Sommigen blijven maar maneuvers maken dan wordt de schade nog erger. Zelf is m’n bumper van m’n vorige auto er al eens afgetrokken in een ondergrondse parking wss door een trekhaak meer dan 3300 euro schade. Tegen een auto rijden, hoe licht het ook is hoor je maar al te goed.
u terug parkeren (of veilig aan de kant zetten) en zodoende de doorgang vrijmaken is geen vluchtmisdrijf plegen, straffer nog, het staat in de wegcode dat men dat moet doen indien dit veilig en mogelijk kan gebeuren.

Terug naar “Verkeersongevallen”