ongeval met vluchtmisdrijf

dirk@dafran.com
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ongeval met vluchtmisdrijf

#1 , 15 jan 2019 09:26

op 25 december zou ik een ongeval hebben veroorzaakt in mijn eigen straat (lichte schade, spiegel afgereden mijn wagen, en een lichte kras op een gebuur zijn wagen)

op 26 decmber ben ik om 8 uur moeten beginnen werken en had vastgesteld dat mijn geparkeerde bedrijfswagen zijn spiegel was afgereden, ik heb dit onmiddelijk gemeld aan mijn werkgever, de stukken van mijn spiegel waren verdwenen

vorige week kreeg ik politie aan de deur met de stukken van mijn spiegel
zij zeiden dat er een klacht was dat ik een gebuur zijn wagen zou hebben aangereden met mijn bedrijfswagen
zondag jongstleden naar bureel geweest en de klacht gelezen
klacht op 25 december 2018 om 22u30 zou ik met mijn wagen tegen een gebuur zijn wagen hebben gereden de stukken lagen zogezegd naast zijn wagen
mijn eerste antwoord, ik kan dit niet bevestigen maar moest het zo zijn heb niets gevoeld
thuis gekomen hebben ik en mijn vader deze klacht bekeken en mijn vader bevestigde dat ik die avond niet ben buiten geweest, bewijsmateriaal opgezocht
ik was de hele avond actief aan het gamen

gisteren naar politie terug geweest met het bewijs dat ik dat niet kon zijn
en dat zij, dus de gebuur eigenlijk tegen mijn geparkeerde wagen zouden hebben gereden

politie veranderde plots de aanklacht
de aanrijding zou nu ineens gebeurd zijn tussen 22u30 en 8u40 de dag nadien

en natuurlijk ben ik s'morgens om acht uur vertrokken met mijn wagen naar het werk

bijkomende info de straat waar ik woon is heel erg smal
mijn bedrijfswagen staat er dikwijls geparkeerd
en de relatie met de gebuur is onder nul

mijn vraag kan de politie de oorspronkelijke klacht zo maar veranderen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 15 jan 2019 10:56

De aanrijding zou nu op 26/12 s avonds gebeurd zijn terwijl jij de schade de 26ste s morgens al meldde ...

Is uw linker of rechterspiegel eraf? En van de buur z n auto? Als het uw linkerspiegel was en zijn rechterspiegel dan is het zeer plausibel dat jij geparkeerd stond (in de rijrichting) en hij langsreed in dezelfde richting. Als het beide linkerspiegels waren dan was het bij het kruisen en moet gekeken worden wie “over de middellijn” reed. Dat is achteraf ondoenbaar zodat het elk z n eigen schade wordt.

Ook raar en onwaarschijnlijk dat je het afrijden van een spiegel tijdens het rijden niet zou gemerkt hebben.

Dat de buur nu de datum/uur verandert maakt het verder ongeloofwaardig. Politie zal dit volgens mij klasseren.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 15 jan 2019 12:05

Dien zelf klacht in wegens aanrijding met vluchtmisdrijf
Tijdstip: tussen moment dat u er parkeerde tot u naar werk wou rijden (tijdstip in oproepgeschiedenis telefoon)

Logt zo'n game wanneer je online aan het spoelen was ?
Misschien bruikbaar.

Welke spiegel ?

Hoeveel plaats blijft er over na parkeren ?
Minimum is 3m vrije ruimte op rijbaan ...

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 15 jan 2019 12:11



Hoeveel plaats blijft er over na parkeren ?
Minimum is 3m vrije ruimte op rijbaan ...
Ook al blijft er niet voldoende plaats over, dit is nog geen reden om tegen die geparkeerde wagen te rijden.

Terug naar “Verkeersongevallen”